neděle, 22. 06. 2025
Rosberg: Mercedes už staví vůz pro rok 2026. Rivalové by měli zpozornět

Rosberg: Mercedes už staví vůz pro rok 2026. Rivalové by měli zpozornět

Největší technický přerod poslední dekády se blíží. A podle Nica Rosberga na něj Mercedes reaguje radikálně: už teď má 75 % svých zdrojů přesunutých k vozu pro sezonu 2026. Pokud jsou informace bývalého mistra pravdivé, čeká soupeře z Maranella, Milton Keynes či Wokingu neklidné léto.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 22. 06. 2025
  • , zdroj fotky: F1

Mercedes ladí budoucnost už dnes

Formule 1 dovolila týmům otevřít projekty pro rok 2026 už v lednu. Zatímco Aston Martin láká Adrina Neweyho k „lunch-breaku“, v Brackley prý padlo zásadní rozhodnutí. „Slyšel jsem, že už 75 % zdrojů Mercedesu pracuje na voze pro příští rok,“ prozradil Nico Rosberg pro Sky Sports F1. Přelom června a července je tradičně momentem, kdy stáje rozdělují kapacity. Stříbrné šípy ale přeřadily jako první.

Proč tak brzy?

Od konce své dynastie v roce 2021 se Mercedes marně vrací na vrchol. Antonelli i Russell letos sbírají spíš body než trofeje. Nový reglement, který poprvé od roku 2014 mění podvozek i pohonnou jednotku zároveň, je pro Wolffův tým příležitostí k dalšímu „turbo-restartu“. Rosberg připomíná, že před deseti lety Mercedes dominoval právě díky náskoku ve vývoji V6 hybridu.

Těžké dilema: body teď vs. tituly později

„Rozhodnutí není snadné. Pořadí v Poháru konstruktérů znamená miliony,“ dodává Rosberg. Zatímco Ferrari ještě jakžtakž rozděluje síly pro současný rok s vizí na ten příští, Red Bull hledá rovnováhu mezi krátkodobou opravou formy a strategickou investicí. Mercedes se evidentně spokojí s tím, že letošní auto dostane jen minimum novinek. Pokud W15 brzy nenajde rychlost (jako například v Kanadě), veškerý zbytek deštivého podzimu padne na vítr v tunelu pro W17 – kódové označení budoucího monopostu.

Motor jako klíč k návratu

Velkou neznámou zůstává rozdělení výkonu mezi spalovací část a elektřinu. Některé týmy straší, že bateriová složka bude „přiškrcená“. Mercedes se nicméně chlubí výzkumem v HPP Brixworth a věří, že naváže na své hybridní know-how: nové pohonné jednotky mají mít až 50 % podíl elektrické energie a 100 % udržitelné palivo.

Kimi Antonelli překvapil i Valtteriho Bottase: Neuvěřitelný talent! Mercedes našel nástupce Hamiltona

další zajímavé články