- Petr Zajíc ,
- 18. 12. 2025
Stát se týmovým kolegou Maxe Verstappena je často označováno za nejtěžší džob ve Formuli 1, ale přesně tuhle výzvu nyní přijímá Isack Hadjar. Francouzský talent, který si vysloužil povýšení díky hrdinskému pódiu v Zandvoortu, dostal od svého předchůdce Sergia Pereze jasnou a drsnou lekci: Pokud chceš v Red Bullu přežít, musíš situaci přijmout a přestat se vymlouvat.
Sergio Perez, který v barvách Red Bullu sloužil dlouho, než jeho výkonnost v roce 2024 klesla, ví o tlaku vedle čtyřnásobného šampiona své. Pro mladého Hadjara má proto zásadní radu, kterou sdělil na konferenci EXMA 2025. Klíčem je prý nenechat se zlomit tím, že podmínky nejsou vždy ideální.
„Někdy nejsme v ideálním pracovním prostředí nebo za správných okolností a víme, že máme větší potenciál, než ukazujeme. Ale nejjednodušší je začít si stěžovat a vinit ostatní,“ vysvětlil Perez. Podle něj by s takovým přístupem v týmu dlouho nevydržel. „Nejlepší, co můžete udělat, je přijmout to a říct: ‚Víte co, tohle je to, co mám, a vytěžím z toho maximum, dokud to jde.‘ Přesně to jsem dělal já.“
Red Bull si s výběrem dával na čas a oznámení přišlo až před finále v Abú Zabí. Volba Hadjara je odvážná, jde o jezdce s pouhými 24 odjetými závody. Přesto dostal přednost před ostatními. Yuki Tsunoda ani Liam Lawson vedení nepřesvědčili a supertalent Arvid Lindblad je ještě příliš nezkušený. Hadjar se tak stal jedinou logickou volbou zevnitř organizace, což koresponduje s filozofií týmu.
Expert Martin Brundle věří, že Francouz má „správný charakter“, i když je stále velmi mladý a musí dozrát. Jeho jízda v Zandvoortu, kde s podprůměrným autem dovezl pódium, však ukázala, že rychlost mu nechybí.
Největším nepřítelem Hadjara může být on sám. Jeho sebekritika je někdy označována až za „tragickou“ a bude na ní muset před startem nové éry pravidel 2026 zapracovat. Red Bull totiž potřebuje, aby v roce 2026 fungoval jako spolehlivá dvojka. Příliš často byl Verstappen v posledních letech osamocen proti přesile dvou aut soupeřů.
Hadjar má před sebou obrovský úkol. Existuje šance, že se na nové vozy pro rok 2026 adaptuje rychleji než Verstappen, ale to ukáže až čas. Teď hlavně musí poslouchat Perezovy rady: zatnout zuby, přijmout svou roli a nehledat výmluvy, když se nedaří.
„Hraj si na řidiče, ne na inženýra!“ Ex-šéf Ferrari drsně zchladil Hamiltona