- Jan Matas ,
- 22. 12. 2025
„Pokud mě to přestane bavit, nevidím důvod, proč tady zůstávat,“ pronesl mrazivě upřímně Max Verstappen a rozvířil prach v paddocku Formule 1. Zatímco se soupeři lačně ohlížejí po jeho podpisu, vedení rakouského impéria se snaží zachovat kamennou tvář a věří v sílu společné historie.
Paddockem Formule 1 se nese šepot o tajných dodatcích a výkonnostních brzdách, které by mohly Maxe Verstappena vyvázat ze služeb Red Bullu dříve, než bylo v plánu. Třebaže má nizozemský fenomén podepsáno až do konce roku 2028, nervozita fanoušků roste s každým zlepšením konkurence. Výkonný ředitel společnosti Red Bull Oliver Mintzlaff však v rozhovoru pro portál Motorsport.com rázně odmítl, že by se u nich v kancelářích potily stěny strachem.
Výkonný šéf rakouského gigantu zdůrazňuje, že žádná smluvní klička není silnější než pocit jezdce, že pro něj tým dýchá. „Je důležité podotknout, že ze žádné výkonnostní klauzule v jeho kontraktu strach nemám,“ nechal se slyšet Mintzlaff. Podle něj je pro špičkového sportovce alfa i omegou vidět maximální nasazení všech mechaniků a inženýrů, což je v Milton Keynes naprostým standardem.
Jenže zatímco vedení věří v loajalitu, spekulace o schůzkách Verstappenova tábora s šéfem Mercedesu Toto Wolffem dál bují jako plevel. Sám jezdec sice emoce tlumí a pro příští rok deklaruje věrnost modrým barvám, jenže klíčový zlom nastane až v roce 2026. Tehdy totiž královna motorsportu projde technickou revolucí, která může dosavadní pořadí sil převrátit naruby.
Red Bull se pustil do odvážného dobrodružství, které nemá v historii obdoby – staví si vlastní motor. Pro značku vyrábějící energetické nápoje jde o nevídaný hazard i technologický triumf zároveň. „Nezapomínejme, kým jsme a jak unikátní krok to z naší strany je,“ připomněl Mintzlaff s tím, že vzájemné uznání mezi týmem a jezdcem je hlubší než jen byznysový vztah.
Zatímco vedení sází na city a miliardové investice, samotný nizozemský pilot zůstává pragmatikem, ba i požitkářem. Pro něj není Formule 1 jen honbou za statistikami, ale musí mu dávat smysl i za volantem. „Moje budoucnost bude záviset na tom, jestli budou nová pravidla příjemná a zábavná,“ poznamenal držitel čtyř titulů před Velkou cenou Kataru pro web PlanetF1. Pokud by se měly monoposty změnit v neohrabaná monstra bez duše, ani platná smlouva jej u trati neudrží.
Zůstává otázkou, zda Red Bull dokáže doručit auto, které Maxe uspokojí i v nové éře. Prozatím se zdá, že pouto mezi berounským rodákem – v přeneseném smyslu slova odchovancem týmu – a jeho „rodinou“ trvá. Dokud se bude vyhrávat, budou klauzule jen bezvýznamným textem v šuplíku.