sobota, 20. 12. 2025
Dusno v Maranellu: Hamilton se chytl s šéfem techniky kvůli vývoji

Dusno v Maranellu: Hamilton se chytl s šéfem techniky kvůli vývoji

Zatímco většina jezdců si užívá zasloužené volno, Lewis Hamilton už byl viděn v továrně Ferrari, kde se snaží zachránit, co se dá. Na povrch totiž vyplavaly informace o tichém, ale zásadním sporu mezi ním a technickým ředitelem Loicem Serrou. Sedminásobný šampion chtěl auto vylepšovat, tým ale zatáhl za záchrannou brzdu už v dubnu.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 20. 12. 2025
  • , zdroj fotky: Scuderia Ferrari HP

  • Hamilton nesouhlasil s rozhodnutím Loica Serry ukončit vývoj vozu SF-25
  • Ferrari přestalo na autě pracovat už v dubnu, aby se soustředilo na rok 2026
  • Lewisovi nevyhovovala nestabilní zadní část vozu, se kterou si Leclerc poradil lépe
  • Zaměstnanci Ferrari byli podráždění, když se jim Hamilton snažil radit na základě zkušeností z Mercedesu
  • Tým zrušil i plánovaná vylepšení podlahy pro Ázerbájdžán

Stopka už v dubnu

Tohle muselo pro závodníka Lewisova kalibru být jako noční můra. Představ si, že sezóna teprve začíná, ty chceš bojovat, ale šéfové ti řeknou: „Končíme, soustředíme se na přespříští rok.“ Přesně to se stalo. Technický ředitel Loic Serra rozhodl už v dubnu, že vývoj modelu SF-25 se zastaví a veškeré finance a čas v aerodynamickém tunelu se přesunou na rok 2026.

Hamilton by preferoval, aby tým pokračoval ve vývoji, protože auto mu prostě nesedělo. Jenže Serra rozhodl jinak a uzavřel kohoutek s penězi na R&D. Výsledek? Ferrari postupně ztrácelo dech a přeskočily ho Mercedes i Red Bull.

Problém s "divokým zadkem"

Jádro pudla nebylo jen v rychlosti, ale v ovladatelnosti. Hamilton se celou sezónu trápil se stabilitou zadní části vozu. Zatímco Charles Leclerc je známý tím, že umí jezdit s „volným zadkem“ a přetáčivým autem, Lewis potřebuje jistotu.

Tím, že Ferrari zastavilo vývoj a zrušilo například update podlahy pro Baku, se problémy nevyřešily. Hamilton tak musel bojovat s autem, které mu šlo proti srsti, zatímco tým už myšlenkami bydlel v roce 2026. To vysvětluje, proč se mu po přestupu nedařilo tak, jak všichni čekali.

Neraď nám, my jsme Ferrari

A aby toho nebylo málo, drhlo to i v komunikaci. Podle webu The Race byli někteří zaměstnanci Ferrari otrávení z toho, jak se jim Hamilton snažil radit na základě svých zkušeností z Mercedesu..

Jenže při pohledu na to, jak bídně rok 2025 dopadl, by možná neškodilo, kdyby inženýři v Maranellu naslouchali o něco víc. Hamilton sice není inženýr, ale má zkušenosti z nejdominantnějšího týmu historie.

Ferrari teď sází vše na jednu kartu, a tou je rok 2026. Pokud nové auto nebude fungovat, bude to pro Lewise i Charlese další rok plný frustrace. A to už by vztahy v týmu nemusely vydržet.

Šampion je zpět! Marc Márquez oznámil datum návratu do sedla

 

další zajímavé články