- Petr Zajíc ,
- 21. 09. 2025
Po další neuspokojivé kvalifikaci se u Ferrari objevují první trhliny. Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton si po vypadnutí v Baku postěžoval na špatnou strategii, ale šéf týmu Fred Vasseur jeho kritiku v televizním rozhovoru chladně odmítl.
Páteční tréninky na Velkou cenu Ázerbájdžánu přitom pro Lewise Hamiltona vypadaly velice slibně. V odpolední části dokonce zajel nejrychlejší čas a zdálo se, že po technických úpravách na brzdách našel v novém voze Ferrari konečně jistotu.
Sobotní kvalifikace však přinesla tvrdé vystřízlivění. Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc postoupil do finální části (kde ovšem havaroval), Hamilton se trápil a byl vyřazen již ve druhé části kvalifikace.
Britský pilot po svém vyřazení neskrýval frustraci a jako viníka označil strategické rozhodnutí týmu.
„Tým se rozhodl, že v druhé části kvalifikace pojedu na střední směsi,“ vysvětloval pro Sky Sports F1. „Věděli jsme, že je rychlejší, a měli jsme na ní jet. Zvolili jsme však špatně a šetřili jsme si ji pro třetí část, do které jsme se ani nedostali. V konečném důsledku to prostě nebyla nejlepší exekuce,“ zhodnotil.
Na tato slova však šéf stáje Fred Vasseur v rozhovoru pro Sky Sport Italia reagoval odmítavě. Nesouhlasil s tím, že by problém spočíval ve volbě pneumatik.
„Hamilton řekl, že problémem byla exekuce? Nemyslím si, že šlo o volbu pneumatik, nýbrž o jejich dostání do správného pracovního okna,“ oponoval Vasseur a poukázal na to, že Leclercův čas na stejné směsi nebyl až do jeho havárie vůbec špatný.
Experti, jako například Anthony Davidson, se přiklánějí spíše k tomu, že Hamilton se stále potýká s adaptací na zcela odlišný monopost, zejména pak s brzdovým systémem, jenž vyžaduje jinou „svalovou paměť“ než jeho dřívější Mercedes.
Jeho páteční rychlost tak byla vnímána jako velký příslib, o to bolestnější pak byla sobotní strategická neshoda, která tento záblesk naděje uhasila.
Drama v Baku! Spousta nehod a Verstappenova nadvláda. Noční můra Ferrari pokračuje