- Petr Zajíc ,
- 27. 04. 2025
V paddocku to bublá jako přetlakovaný motor. Max Verstappen možná ztrácí důvěru v Red Bull, zatímco jeho manažer klidně hovoří s šéfem Alpine. Co se děje v zákulisí mistrovského týmu a proč se začíná mluvit o pauze?
Už dávno nešlo jen o výkon na trati. Velká cena Saúdské Arábie se proměnila v epicentrum spekulací a středem všeho zůstal Max Verstappen. Ačkoliv má první místo stále na dohled, jeho prohlášení zní překvapivě rezignovaně. „Nemyslím si, že letos můžeme bojovat o titul,“ zopakoval Max. Příčina? Red Bull prý ztrácí půdu pod nohama.
Začaly se tak množit hlasy, že Verstappen přestane být tváří rakouského týmu dřív, než kdo čekal. A k tomu přišel okamžik, který v paddocku roztočil kolotoč spekulací.
Manažer a šéf Alpine: Náhodná konverzace, nebo něco víc?
Když kamery zachytily Raymonda Vermeulena, jak se v boxech nenápadně baví s Oliverem Oakesem z Alpine, spustila se lavina. Že by se Max chystal k přestupu právě tam? Připomeňme se, že právě Alpine má být tou stájí, o kterou jeví zájem bohatí saúdští šejkové... Novinářka Julianne Cerasoli se sice dušuje, že téma Verstappen vůbec nepadlo, ale kdo by tomu věřil?
„Vím, o čem se bavili, ale nemohu to říct. Můžu jen říct, že to s Maxem nesouviselo,“ naznačila v podcastu Pit Pass. Inu, někdy i mlčení mluví jasněji než slova.
Alpine je v tuto chvíli jeden z nejslabších týmů sezony, ale má eso v rukávu: od roku 2026 přechází na motory Mercedesu. A právě s Mercedesem je Max spojován také.
Víc než kdo jiný chce Verstappena i Aston Martin. Nový šéf týmu Andy Cowell sice mluvil opatrně, ale mezi řádky zaznělo všechno: děláme, co můžeme. Jenže tahle sezona není ideální chvílí pro velké změny. Téměř všichni jezdci mají dlouhodobé smlouvy a výměny by byly komplikované. A i kdyby někdo uvolnil místo, co když se Aston v roce 2026 ztratí v poli?
A tak se začíná rodit myšlenka, která zní bláznivě, ale o to víc rezonuje: Max by si mohl dát pauzu. Vynechat sezonu. Nechat si vyčistit hlavu, závodit jinde, nebo jen trávit čas mimo bublinu. A pak se vrátit tam, kde to bude dávat smysl.
Jak dlouho ještě vydrží loajalita?
Začíná to být příběh, který Formuli 1 tak miluje: jezdec, který vyhrál všechno, ale zpochybňuje vlastní cestu. Red Bull se snaží, ale podle Maxe to nestačí. McLaren má navrch, Ferrari se snaží chytit druhý dech a Mercedes tiše čeká.
Damon Hill se opřel do Maxe Verstappena: Takhle přece závody nemůžou fungovat!