- Jan Matas ,
- 31. 03. 2025
Liam Lawson v Číně odhalil, že RB21 je bestie krotitelná jen Maxem Verstappenem – a pak dostal padáka. Teď má Yuki Tsunoda šanci dokázat, jestli Red Bull umí postavit auto i pro normální piloty, nebo zůstane Maxovou jednočlennou show.
Pamatujete si Čínu 2024? Liam Lawson, tehdy ještě naděje Red Bullu, se tam plazil na chvostu pole a jeho vysílačka se stala virální. „Vo*e, vydrželo to jedno kolo! Pak žádná přilnavost vpředu a nemůžu přidat plyn,“ vyplivl po kvalifikaci. Inženýr mu suše odpověděl: „Jo, dneska to byla fuška…“ A to byl začátek konce.
Lawson skončil poslední v sprintu i hlavním závodě, na trati, kterou neznal, a ukázal, co už Max Verstappen dlouho tušil – RB21 je auto, co poslouchá jen jednoho pána. Lawsonovi to vynesené místo v Red Bullu neudrželo, a tak teď sedí v kokpitu Yuki Tsunoda. Ale změnilo se něco na autě, nebo jen na jmenovce?
Yuki Tsunoda si v týmu Racing Bulls (dnes Visa Cash App RB) vybudoval pověst konzistentního bodovače – i když ho občas brzdily strategie, ukázal, že umí. Teď dostal šanci v Red Bullu vedle Verstappena, ale otázka visí ve vzduchu: zvládne RB21, nebo se bude dusit stejně jako Lawson? „Chci dokázat, že na to mám – ať už je auto jaké chce,“ prohlásil Tsunoda na konferenci po svém povýšení.
Jenže první testy na simulátoru a předsezónní tréninky v roce 2025 naznačují, že RB21 je pořád stejně divoká šelma – skvělá pro Maxe, peklo pro ostatní. Tsunoda zatím mlčí, ale co když za pár závodů uslyšíme podobné rádio jako od Lawsona?
Max Verstappen nikdy neměl problém říct, co si myslí, a v případě RB21 to byla studená sprcha pro tým. „To auto je extrémně náročné. Když dáte Lawsona do Racing Bulls, bude rychlejší – ten vůz je ovladatelnější,“ prohlásil po Číně. A měl pravdu – Lawson v Red Bullu trpěl, zatímco Tsunoda v „béčku“ sbíral body.
RB21 je jako špičkový oblek – perfektně padne Maxovi, ale každý jiný v něm vypadá jako klaun. Verstappenův styl – agresivní, přesný, adaptabilní – z něj dělá zbraň, ale pro tým je to problém. S novou érou pravidel v roce 2026 a vlastní pohonnou jednotkou Red Bullu se blíží chvíle pravdy. Co když Tsunoda nezvládne ani první závod?