- Petr Zajíc ,
- 25. 07. 2025
Mercedes se v roce 2025 pohybuje mezi pódiem a katastrofou. George Russell sice vyhrál v Kanadě, ale od té doby se tým potácí ve zmatku, na který nestačí ani výmluvy o horkém počasí. Experti žádají od vedení něco víc než opakovaná vysvětlení bez výsledků.
Na papíře to nevypadá vyloženě špatně. Mercedes je třetí v Poháru konstruktérů a Russell čtvrtý mezi jezdci. Problém je v tom, že výkony W16 připomínají horskou dráhu. Po vítězství v Montrealu přišlo trápení v Rakousku a zbytečná chyba na mokré trati ve Velké Británii.
Russell po své výhře získal v dalších dvou závodech jen jedenáct bodů. Antonelliho forma je ještě proměnlivější. Od jeho prvního pódia v Kanadě nezískal ani jeden bod a jeho dva nedokončené závody připsaly týmu ztráty.
Kombinace technických problémů, špatného načasování a nejasné vývojové strategie zanechává Mercedes daleko za McLarenem.
Týmový šéf Toto Wolff opakovaně upozorňuje, že W16 má problémy s horkým počasím, abrazivními povrchy a dlouhými zatáčkami. Jenže trpělivost expertů dochází.
Gary Anderson se v rozhovoru pro The Race vyjádřil jasně: „Je k ničemu pořád říkat, že auto nesnáší horko, když se ta slabina nijak neřeší.“
Podle něj Mercedes stagnuje i kvůli tomu, že příliš spoléhá na simulace bez lidského úsudku.
„Všechny ty simulátory a digitální nástroje jsou skvělé, ale platí to, co se říká už dávno – výstup je tak kvalitní, jak kvalitní je vstup. A někdy to chce někoho, kdo se jen podívá a řekne, že to necítí dobře.“
Mercedes přichází na závod v Belgii s novými vylepšeními. Stejně tak budou pokračovat úpravy i v Maďarsku. Jenže očekávání nejsou vysoká. Indicie naznačují, že balíčky nepřinesou zásadní posun a určitě se nemají rovnat výkonnosti McLarenu.
Navíc víkend ve Spa je sprintový. Jezdcům zbývá pouze jediný trénink na seznámení se s novými díly před kvalifikací. Pro tým, který zoufale potřebuje stabilitu, je to další komplikace.
Mercedes tak vstupuje do druhé poloviny sezony s otázkami místo odpovědí. Strategická chyba na Silverstone, kde šli se suchými pneumatikami příliš brzy, jen podtrhla, že problém není jen v autě, ale i ve vedení a rozhodování.
Červený vůz v pasti: Leclerc trpí a nové odpružení nepomáhá. Ferrari může letošní ročník odpískat