sobota, 03. 05. 2025
Nečekaná trhlina v perfektním stroji: Russell a Mercedes čelí „neobvyklé“ krizi s pneumatikami

Nečekaná trhlina v perfektním stroji: Russell a Mercedes čelí „neobvyklé“ krizi s pneumatikami

George Russell a Mercedes zatím drží laťku vysoko, ale v horké Džiddě přišla první trhlina. Neobvyklý problém s předními pneumatikami ukázal, že ani skvělá forma není zárukou bezchybné sezony.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 02. 05. 2025
  • , zdroj fotky: F1

Rychlé okruhy, rychlé problémy

Mercedes se v roce 2025 chlubí stabilitou, kterou by mu leckterý tým záviděl. George Russell s přehledem sbírá umístění v Top 5 a dýchá na záda největším jménům šampionátu. Jenže na posledním okruhu v Džiddě dostal stříbrný stroj pořádnou facku od reality.

Trať, která dává na výběr mezi zatížením předních a zadních pneumatik, byla pro Mercedes pastí. „Džidda je trať, kde si můžete vybrat, zda zatížíte přední nebo zadní pneumatiky. My jsme vsadili na přední a zřejmě jsme to přehnali,“ přiznal inženýr týmu.

Výsledek? Russell ukončil závod na páté příčce – solidní, ale pod jeho ambicemi a možnostmi.

Neviditelný nepřítel: Pneumatiky pod drobnohledem

Pneumatiky, které měly Mercedes katapultovat do boje o pódium, se staly jejich největším nepřítelem. A co hůř – tentokrát šlo o přední sadu, kde Mercedes obvykle problémy nemá.
V Džiddě se ukázalo, že:

  • Přetížení přední nápravy způsobilo přehřívání a vyšší degradaci.
  • Tým podcenil rychlost závodního tempa a neuměl včas reagovat.
  • Russell tak musel v závěru více bránit než útočit.

V kontextu sezony jde o varovný prst: stabilita je fajn, ale každá chyba na hraně letošní konkurence znamená ztrátu drahocenných bodů. A tým tak ví, na co se musí zaměřit, chce-li sbírat další cenné body.

Russell a hledání cesty za vítězství

George Russell se v sezoně zatím drží na dostřel špičky, ale jeho touha po prvním titulu je stále nenaplněná. Výsledky zatím ukazují jasnou konzistenci: 3. místo Austrálie, 3.místo Čína, 5. místo Japonsko, 2. místo Bahrajn 5. místo Saudská Arábie.

„Byli jsme překvapeni, jak rychlé bylo závodní tempo,“ připustil Mercedes na tiskové konferenci po závodě.

Ale samotná forma nebude stačit. Russell potřebuje nejen spolehlivé auto, ale i strategickou podporu, aby mohl z outsidera přerůst v regulérního uchazeče o vítězství.

Příští zastávka: Nová smlouva a možná i nový tým?

Přestože George Russell stále patří Mercedesu, jeho budoucnost visí ve vzduchu. Red Bull, Alpine i Haas projevují zájem, a pokud se stříbrné šípy rozhodnou vsadit na mladého Kimiho Antonelliho, George možná bude balit kufry.

Zajímavosti:

  • Russell je součástí Mercedesu od roku 2017.
  • Plnohodnotným jezdcem je od sezony 2022.
  • Jeho kontrakt končí na konci roku 2025.

Vzhledem k blížícím se revolučním změnám pravidel by ale opustit zavedenou značku mohlo být riskantní. Jak se říká… lepší vrabec v hrsti než Red Bull na střeše.

Respekt v rychlosti. Verstappen uznal sílu Piastriho, vidí v něm část sebe

další zajímavé články