- Jan Matas ,
- 14. 04. 2025
Fernando Alonso sice dojel v Japonsku jedenáctý, ale jeho slova po závodě zněla jako chladná sprcha. Podle něj byl výsledek malým zázrakem – a pro Adriana Neweyho důkazem, že přestavba Aston Martinu nebude žádná procházka růžovým sadem.
V roce 2017 měl Alonso naposledy po třech závodech nula bodů. A stejně je na tom i letos. Tehdy to bylo v zoufalém McLarenu, dnes v Aston Martinu, který měl být ambiciózním projektem na špici pole. Realita? „Nejsme ani dost rychlí na top 18,“ řekl po závodě v Suzuce.
„Pokud bych nezajel do boxů přesně, spadl bych na 13. místo a už bych nikoho nepředjel. Byli jsme v pasti, ze které nešlo ven,“ sdělil na tiskové konferenci.
Alonso bojuje. Ale s čím vlastně?
Srdcem. Zkušenostmi. A frustrací. Po závodě přiznal: „Nikdo si nebude pamatovat jedenácté místo v Suzuce, ale pro mě osobně to byl jeden z nejlepších výkonů. Vytáhl jsem z auta maximum. Možná i víc.“
To, že někdo jako Alonso mluví o 11. místě jako o vrcholu, není chvála. Je to alarm.
Aston Martin se připravuje na nový start v roce 2026 – s novou továrnou, větrným tunelem a hlavně s Adrianem Neweym. Jenže i ten nejlepší konstruktér světa má před sebou náročný úkol. Z auta, které podle Alonsa nestačí ani na 18. místo, má udělat stroj na vítězství.
Aktuální pozice v Poháru konstruktérů?
Ač má tým lepší infrastrukturu než kdy dřív, výsledky jsou žalostné. Lance Stroll, který letos už bodoval, skončil v Japonsku poslední.
Bahrain jako další test psychiky
„Bude to těžký víkend, ale nevzdáváme se,“ říká Alonso směrem k nadcházející Velké ceně Bahrajnu. Tam se pokusí navázat na „skoro-bod“ ze Suzuky.
Ale otázka visí ve vzduchu: Jak dlouho bude Alonso ještě ochotný jezdit bez šance na top 10?
Zatímco Alonso dře, tým tápe. A jestli má Aston Martin ambice být víc než střed pole, bude muset začít poslouchat. Protože jak už Alonso dřív řekl: „Já už nemám čas na ztrátu.“
Poslední rozhlasová zpráva Yukiho Tsunody z Velké ceny Japonska naznačuje, že už chápe Lawsonovy problémy