- Jan Matas ,
- 04. 08. 2025
Velká cena Maďarska měla být pro Charlese Leclerca návratem Ferrari na vrchol. Pole position, skvělý start, pohodlné vedení. Jenže místo oslav přišlo rozčarování a nervy. Monacký pilot po druhé zastávce v boxech zažil drastický propad výkonu a cílem projel až čtvrtý.
Je rozhodnuto a stáje Mercedes i Aston ostrouhaly: Čtyřnásobný šampion Verstappen nikam nejde
„V jednu chvíli jsem si myslel, že závod ani nedokončíme,“ přiznal šéf stáje Fred Vasseur.
Leclerc si přitom po startu držel přehledně první místo a tradičně Hungaroring, tradičně nepřívětivý k předjíždění, sliboval jasný scénář.
Jenže po 40. kole se situace změnila. Ferrari ztratilo rovnováhu, auto se těžko ovládalo a výkon šel dramaticky dolů. „Poslední stint byl katastrofa. Upřímně, zatím přesně nevíme, co se stalo,“ dodal Vasseur.
Zatímco Ferrari hledalo odpovědi, Lando Norris ze stáje McLaren vytáhl eso z rukávu. Po nepovedeném startu, kdy se propadl na páté místo, přešel z původní strategie se dvěma zastávkami na riskantní jednozastávkovou a vyšlo to.
Britský mladík si připsal vítězství, zatímco jeho týmový kolega a lídr šampionátu Oscar Piastri, s tím, že prodloužil svou famózní sérii dojezdů na bedně. „Museli jsme zkusit něco jiného, pokud jsme chtěli porazit Leclerca,“ přiznal Piastri.
Kromě ztráty vedení čekala Leclerca ještě jedna nepříjemnost. Komisaři mu udělili dodatečný trest a sice ět sekund a jeden trestný bod za změnu směru jízdy v brzdné zóně při souboji s Georgem Russellem v 61. kole.
Pro Ferrari tak závod skončil velkým zklamáním. Leclerc čtvrtý, Lewis Hamilton až dvanáctý a otázka, proč se rudé vozy po čtyřicátém kole změnily v neovladatelné stroje, zůstává nezodpovězená.