pátek, 25. 07. 2025
14 závodů bez pódia! Hamilton ve Ferrari zažívá nejdelší suchou sérii kariéry. Nikde to navíc nevzdal častěji než v Belgii

14 závodů bez pódia! Hamilton ve Ferrari zažívá nejdelší suchou sérii kariéry. Nikde to navíc nevzdal častěji než v Belgii

Lewis Hamilton míří na belgický okruh Spa-Francorchamps s jasným cílem, jímž je ukončení nevyrovnaných výsledků a návrat na stupně vítězů. Ferrari mu k tomu chystá i významnou zbraň: nové technické vylepšení, které může promíchat pořadí na čele.


  • autor: Jan Matas
  • , vydáno: 24. 07. 2025
  • , zdroj fotky: Scuderia Ferrari HP

Ferrari-tise-resi-poruchu-ktera-dusi-Leclerca-i-Hamiltona.html" target="_blank">„Nemohu o tom mluvit.“ Ferrari tiše řeší poruchu, která dusí Leclerca i Hamiltona

Velezkušený britský pilot má v kariéře čísla, která vyrážejí dech. Jak připomněl i portál spa-francorchamps-lewis-hamilton-veri-v-obrat.qhw3v1ns" target="_blank">f1news.cz, z 368 startů v královně motorsportu odstoupil jen ve dvaatřiceti případech, tedy v pouhých 8,7 % závodů.

Přesto se najde místo, kde na něj smůla seděla častěji než jinde. Je to tak, jde o legendární Spa. Právě tady musel Hamilton vzdát už pětkrát, což je nejvíc ze všech tratí, kde závodil.

Když však dojede do cíle, je Spa jeho pevností. Průměrná pozice v cíli? 2,23. Lepší bilanci tu nemá ani na milovaném Silverstonu, Hungaroringu či v Kanadě.

Statistiky Hamiltona na Spa‑Francorchamps:
Celkem startů: 18 (od roku 2007 do 2024)
Z toho DNF (nedokončené závody): 5 – nejvíce na kterémkoli okruhu
Vítězství: 5 (2010, 2015, 2017, 2020 a 2024 – po diskvalifikaci Russella)
Stupně vítězů: 13 z 18 startů – včetně dvou čtvrtých míst (2007, 2023)
Průměrná pozice: 2,23, což je lepší než na většině jiných tratí

Ze třinácti dokončených závodů tu vyhrál pět, včetně triumfu v roce 2023, který byl definitivně potvrzen po diskvalifikaci George Russella. Pokud dojel, od debutu v roce 2007 až po loňskou čtvrtou příčku, téměř vždy stál na stupních vítězů.

Smůla ho tu ovšem už několikrát tvrdě zasáhla. Od kolizí v Les Combes až po slavnou nehodu s Romainem Grosjeanem, která vyvolala hromadnou havárii, či kontakt s Fernandem Alonsem v roce 2022. Spa je tak pro něj tratí extrémů, buď euforie, nebo velký smutek.

Hamilton teď navíc řeší i vlastní formu. Ve Ferrari stále čeká na první podium a jeho poslední umístění v TOP 3 sahá neskutečných 14 závodů zpět až do Velké ceny Las Vegas 2024, kde dojel druhý za Russellem.

Právě zde by mohla přijít změna. Ferrari totiž nasazuje nový balíček pro zadní zavěšení, který byl otestován v Mugellu. Úprava umožní snížit světlou výšku a zvýšit přítlak díky efektivnějšímu využití podlahy. Pro Hamiltona i Charlese Leclerca to může znamenat zásadní posun v boji o přední příčky. 

další zajímavé články