pátek, 25. 04. 2025
Leclerc zachraňuje Ferrari čest. Hamilton nedosahuje ani vlastních standardů, říkají experti

Leclerc zachraňuje Ferrari čest. Hamilton nedosahuje ani vlastních standardů, říkají experti

Atmosféra v Džiddě připomínala déjà vu – jen s jedním rudým vozem vepředu a druhým daleko vzadu. Charles Leclerc zachránil Ferrari podium, zatímco Lewis Hamilton sklízí kritiku za výkon, který prý neodpovídá šampionovi.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 25. 04. 2025
  • , zdroj fotky: Scuderia Ferrari HP

Leclerc zachraňuje reputaci Ferrari a maskuje problémy SF-25

Třetí místo na saúdskoarabském okruhu v Džiddě. Pro většinu jezdců skvělý výsledek. Pro Ferrari první letošní pódium. A pro Charlese Leclerca opět důkaz, že z auta umí dostat víc, než mu reálně nabízí. Na tvrdých pneumatikách ve druhé půlce závodu překonal Georgeho Russella a udržel za sebou i dotírající McLaren Landa Norrise.

„Leclercův výkon si zaslouží uznání. Nejenže přinesl Ferrari pódium, ale také skryl a zmírnil skutečné problémy vozu SF-25,“ uvedl bývalý šéf týmu F1 Gian Carlo Minardi pro F1oversteer.

Jenže zatímco jeden rudý vůz stoupal, druhý klesal. A to nejen výsledkově, ale i opticky.

Hamilton se trápí. „Tohle nevysvětlíte,“ tvrdí Minardi

Lewis Hamilton se v Džiddě krčil až na sedmém místě s ohromnou ztrátou na přední příčky. Startoval sedmý, dojel sedmý, ale pocitově snad ještě níž. Jeho tempo bylo od začátku víkendu podivně slabé.

A protože se jedná o opakovaný úpadek, není možné zůstat pořád zticha. „Nejel natěsno ke zdem, nechával si zbytečně moc prostoru, jako by si na trať netroufal. Nebýt Leclerca, tak se Ferrari krčí v tabulce ještě níže,“ podotkla expertka Bernie Collins.

Minardi to shrnul bez obalu: „Hamiltonova forma vůbec neodpovídá sedminásobnému šampionovi. V tuto chvíli je to spíš nepochopitelné.“

Sedmý jako nové maximum? Formule hledání sebe sama

Hamilton sice vyhrál sprint v Šanghaji, ale v plnohodnotném závodě se zatím výsledkově hledá. Jeho nejlepší výsledek? Páté místo v Bahrajnu. Průměrné umístění? Sedmé. A to ještě nepočítáme diskvalifikaci z čínského závodu, kde byl šestý.

Není pochyb o tom, že přestup z Mercedesu do Ferrari byl krokem do neznáma, i když lákavě červeného. Jenže adaptace je náročnější, než kdokoli čekal. Hamilton se zatím víc pere s nastavením vozu než s konkurencí.

Ve stínu týmového kolegy, ale s hlavou ponořenou v datech

To, co nelze Hamiltonovi upřít, je nasazení. Zatímco jiní už byli v hotelu, on zůstával dlouho do noci v paddocku. Procházel data, rozebíral sektory, hledal odpovědi. A možná i důvod, proč už několik závodů připomíná spíš nováčka než rekordmana.

„Zůstával na trati dlouho do noci, hledal v telemetrii cokoliv, co by mu pomohlo přiblížit se Leclercovi,“ přiznává tým Ferrari.

Zda se mu to podaří už v příštím závodě, je ve hvězdách. Ale všichni víme, že Lewis Hamilton není jedním z těch, kdo by přijímali porážku v tichosti.

Investiční síla za miliardu. Saúdové zvažují koupi F1 týmu. Z outsidera by se stal vítěz

další zajímavé články