sobota, 27. 12. 2025
Verstappenova křižovatka: Proč může být rok 2026 koncem jedné velké éry v Red Bullu

Verstappenova křižovatka: Proč může být rok 2026 koncem jedné velké éry v Red Bullu

Království postavené na základech dominantních motorů Honda se otřásá, pročež se Max Verstappen poprvé ve své kariéře ocitá v nejistotě. Přechod na vlastní pohonné jednotky Red Bull Powertrains může být buď geniálním tahem, nebo začátkem strmého pádu.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 27. 12. 2025
  • , zdroj fotky: Oracle Red Bull Racing

  • Red Bull poprvé v historii nasadí v roce 2026 svůj vlastní motor vyvinutý v Milton Keynes.
  • Bernie Collins v podcastu F1 Show předpovídá, že Verstappen nebude mít trpělivost s průměrnou technikou.
  • Tým oslabil odchod klíčového mentora Helmuta Marka, což může ovlivnit Maxovo rozhodování.
  • Agresivní vývoj v roce 2025 mohl odčerpat zdroje potřebné pro novou éru.
  • Ve hře je překonání rekordu Michaela Schumachera v počtu vítězství pro jeden tým.

Riskantní hra s vlastními písty

Atmosféra v garáži rakouské stáje houstne úměrně tomu, jak se blíží velký třesk v pravidlech. Red Bull sice do svého motorového projektu masivně investoval a přetáhl desítky mozků od Mercedesu, jenže postavit vítězný agregát na zelené louce je úkol, který v minulosti zlomil vaz i zkušenějším hráčům. Max Verstappen sice vyhlíží novou výzvu s lehkým optimismem, ba i napětím, ale v pozadí číhá strach z nespolehlivosti a nedostatku výkonu.

Bývalá strategička Bernie Collins se domnívá, že nizozemský šampion nebude ochotný obětovat svá nejlepší léta laděním dětských nemocí nového motoru. „Myslím, že odejde, pokud ta pohonná jednotka nebude od začátku konkurenceschopná,“ pronesla Collins v podcastu F1 Show a zdůraznila, že Maxova jezdecká extratřída mu otevírá dveře do kteréhokoli pohostinství v paddocku. Jenže zatímco dříve měl po boku Helmuta Marka, který dokázal uhasit vnitřní požáry, nyní je na své pocity i vyjednávání v podstatě sám.

Rekordy v zajetí techniky

Pohled na historické tabulky je pro Verstappena lákavý. Chybí mu jen krůček k tomu, aby sesadil Michaela Schumachera z trůnu v počtu výher pro jeden tým. Pokud by v Red Bullu zůstal a technika ho podržela, mohl by hravě atakovat i absolutní rekord Lewise Hamiltona. Zatímco však Hamilton vsadil na rudé Ferrari, Max musí doufat, že inženýři v Milton Keynes nepodcenili složitost hybridních systémů.

Fred Vasseur se už nechal slyšet, že Ferrari hodlá Red Bull v příští sezóně definitivně přeskočit. Pokud by se tato slova naplnila, mohl by se na trhu rozjet kolotoč, jaký historie nepamatuje. Co by Red Bull dělal bez své největší hvězdy? Ve hře je teoretická výměna s Mercedesem za George Russella, nebo snad pokus o zlanaření Charlese Leclerca, třebaže ten se zatím tváří jako věrný syn Maranella.

Budoucnost bez ochranné ruky

Odchod Helmuta Marka může mít na Verstappena hlubší dopad, než si vedení týmu připouští. Nebyl to jen poradce, ale i Maxův nejbližší spojenec. Bez jeho vlivu se Red Bull stává „jen“ dalším týmem v řadě, pročež loajalita může ustoupit touze po vítězství. Rok 2026 tak nebude jen o aerodynamice a koních pod kapotou, ale o psychologické bitvě o jednoho z nejlepších jezdců všech dob.

Mistr světa s „chudým“ platem. Norris vyhrál titul, ale Verstappen bere třikrát víc

další zajímavé články