- Petr Zajíc ,
- 27. 12. 2025
Vypadalo to, že po katastrofální sezóně bez jediného vítězství začne hvězda Ferrari balit kufry, zvláště když kolem krouží konkurence jako hladoví supi. Charles Leclerc však všem vytřel zrak. Místo hledání únikových cest vydal svému manažerovi Nicolasovi Todtovi překvapivý a striktní pokyn: S nikým nemluv, mou jedinou prioritou zůstává Maranello.
Zatímco rivalové si mnou ruce a doufají, že frustrace z neúspěchů dožene Charlese Leclerca k přestupu, osmadvacetiletý pilot ukazuje, co znamená loajalita. Podle webu FunoAnalisiTecnica v posledních dnech instruoval svého vlivného manažera Nicolase Todta, aby zastavil veškeré diskuse s ostatními stájemi. Třebaže má Todt v telefonu čísla na šéfy Red Bullu či Aston Martinu a v minulosti sondoval terén, nyní má utrum. Leclerc má v hlavě „čisto" a jeho fokus míří jediným směrem, a to pomoci Ferrari připravit se na novou éru.
Je to o to obdivuhodnější, když se podíváme na výsledkovou listinu roku 2025. Pro hrdost Itálie to byl rok hrůzy, první bez vítězství od sezóny 2021. Přesto to byl právě Charles, kdo tahal horké kaštany z ohně. Zajistil všech sedm pódiových umístění týmu, včetně druhých míst v Monaku a Mexiku. Pro srovnání, jeho hvězdný kolega Lewis Hamilton se zmohl maximálně na čtvrtou příčku.
O Leclerca je přitom na trhu rvačka. McLaren po něm pokukuje jako po možné náhradě za nespokojeného Piastriho, Red Bull hledá pojistku pro případ odchodu Verstappena a Aston Martin by ho rád viděl jako lídra po Alonsovi. Všechny tyto týmy nyní musí, alespoň prozatím, spolknout hořkou pilulku odmítnutí.
Monačan věří, že svou milovanou stáj dokáže vrátit na vrchol. Je to riskantní sázka na jednu kartu, pročež se mnozí ptají, zda není tato oddanost až příliš slepá. Avšak Charles zkrátka nechce utíkat z boje, dokud existuje naděje.
Tato věrnost však není bezpodmínečná. Leclercův kontrakt sice platí až do roku 2029, ale obsahuje zadní vrátka v podobě výstupní klauzule. Ta se může aktivovat, pokud Ferrari nezvládne nástup do nových pravidel v roce 2026.
Právě revoluce v aerodynamice a motorech bude tím pověstným jazýčkem na vahách. Leclerc se obává scénáře, kdy by jeden tým získal dominantní náskok na další čtyři roky. Pokud by Scuderie v tomto klíčovém momentě zaspala, ani láska k týmu by zřejmě Charlese v kokpitu neudržela. Do té doby však platí: Ferrari na prvním místě, ať to stojí, co to stojí.
Gesto pokory po sezoně hrůzy. Hamilton si udobřuje Ferrari vlastními penězi