- Jan Matas ,
- 14. 04. 2025
Suzuka přinesla Lewisovi Hamiltonovi nejen zklamání z výsledku, ale i pocit informačního vakua. Ve Ferrari zatím nefunguje chemie, na kterou byl zvyklý, a dává to otevřeně najevo.
Přechod do nového týmu je pro každého jezdce výzvou, ale když jste sedminásobný mistr světa, očekávání jsou nastavena o něco výš. Hamilton si po dvanácti letech v Mercedesu zvyká na zcela nový tým, nové postupy, a hlavně nový hlas v uchu – Riccarda Adamiho. A jak se ukazuje, adaptace nejde hladce.
Na japonské Suzuce se totiž ukázalo, že přechod z harmonie s Peterem Bonningtonem do zatím nevybalancované spolupráce s Adamim je stále v počátečním stádiu.
„Chtěl bych vědět, kde jsem pomalý…,“ zaznělo z Hamiltonova rádia v přímém přenosu. Nešlo o výbuch vzteku, ale o frustraci z nedostatku zpětné vazby.
Když i pit board mlčí
Závodníci jsou zvyklí na rutinu, včetně toho, co se dozvídají při průjezdu hlavní rovinkou. Jenže Hamilton se nedozvěděl nic.
„Jaké jsou rozestupy, člověče? Na tabuli nic není.“ ozval se na 49. kole z 53. Tato slova se sice nedostala do vysílání, ale potvrdila, že Hamiltonovi chybí i základní data.
Ferrari odpovědělo až s prodlevou – ztráta činí osm sekund. O kolo později pak Hamilton rezignovaně dodal: „Nemám tempo.“
Tým doufal, že Hamilton dostihne Kimiho Antonelliho. Jenže ani výhoda strategie – tvrdé gumy na začátku, rychlejší střední směs na závěr – nestačila. Antonelli, ač nováček, si udržel bezpečný náskok, zatímco Hamilton spíš postupně odpadal.
Zatímco George Russell dojížděl těsně za Charlesem Leclercem, Hamilton zůstával deset sekund pozadu. A to byla pro Ferrari studená sprcha.
Co bude dál?
Těžko říct. Hamilton není zvyklý jezdit poslepu. Chce vědět, s čím pracuje. Ferrari musí zlepšit jak technickou komunikaci, tak schopnost přizpůsobit se jeho závodnímu stylu. Pokud se to nepodaří, může jeho přestup za rok vypadat jako chyba.
Staré chyby, nová stáj: Hamilton uznal, že se u Ferrari spálil stejně jako v Mercedesu