- Jan Matas ,
- 01. 04. 2025
Ferrari mělo být rychlé, ale místo toho se zamotalo do vlastních rozhodnutí. Nejasné povely z boxové zdi vyvolaly u Lewise Hamiltona pochybnosti, zatímco šéf týmu Fred Vasseur nešetřil kritikou. Proč italská stáj znovu selhala?
Očekávání byla vysoká. Ferrari mělo podle odborníků patřit k nejrychlejším týmům na jedno kolo, ale už jen pouhá kvalifikace v Melbourne (minulý víkend v sobotu) ukázala něco úplně jiného. Místo boje o pole position se Charles Leclerc a Lewis Hamilton ocitli až ve čtvrté řadě.
A pak to přišlo. Samotný závod byl možná ještě horší. Jak Leclerc (8. místo), tak i Hamilton (10. místo) si stěžovali do vysílačky. Mnoho fanoušků se cítilo „pobaveně“, jaké zmatky v kokpitu rudého vozu vznikají.
Hamilton si během závodu v Melbourne stěžoval na špatnou komunikaci a chtěl od stáje volnější ruku. Informace, které k němu putovaly, byly údajně příliš složité. On sám je z Mercedesu zvyklejší na stručnější odpovědi. Místo pohody se tak dostal do tísně, která skončila nelichotivým desátým místem.
Fred Vasseur, který se snaží vnést do Ferrari řád, neskrýval rozladění. „Došlo k chybám v komunikaci, které by se neměly stávat. Budeme na nich pracovat," zhodnotil situaci lakonicky.
„Čekal jsem cokoliv, ale tohle mělo daleko od slibované dokonalosti,“ shrnul Ted Kravitz, jenž sám koukal s otevřenýma očima, jaké zmatky u italské stáje vznikají. Ba dokonce i Charles Leclerc si v jeden moment stěžoval, že se mu ve voze drží nadměrné množství vody. Načež si mu z týmu přišlo hlášení, že ta tekutina, na kterou si stěžuje, bude asi voda… Jako by se ty dvě strany navzájem neposlouchaly.
I navzdory špatnému úvodu do sezony Hamilton zatím drží naději, že SF-25 skutečně bude přelomovým vozem, na který bude moct vsadit. Ale jak on sám podotýká, učí se s ním dost za pochodu. Další na řadě je Velká cena Číny.