- Jan Matas ,
- 20. 11. 2025
Velká cena Kataru, jež se pojede 30. listopadu na okruhu v Lusailu, slibuje poutavé drama. Dodavatel pneumatik Pirelli totiž nastavil limit jejich využití, aby se předešlo nadměrnému opotřebení během závodu.
Audi poprvé ukázalo barvy pro vstup do světa Formule 1. Do roku 2030 chce bojovat o titul
„Toto opatření bylo nevyhnutné po analýzách pneumatik z minulého roku. Hlavně levá přední pneumatika dosáhla maximální úrovně opotřebení,“ uvedla společnost Pirelli v oficiálním prohlášení.
Okruh v Lusailu patří mezi nejnáročnější na pneumatiky, především kvůli vysokému počtu rychlých zatáček.
S jednou sadou mohou týmy odjet maximálně 25 kol, přičemž závod má celkem 57 kol. To znamená, že každý jezdec bude muset zajet do boxů alespoň dvakrát.
Nastavený limit se vztahuje na celý víkendový program a počítají se i kola za safety car.
Velká cena Kataru bude předposledním závodem aktuální sezony Formule 1 a napínavá strategie s pneumatikami slibuje zajímavý souboj nejen mezi jezdci, ale i mezi týmy v Poháru konstruktérů.