pátek, 14. 11. 2025
Vyplaťte ho a vyhoďte! Ralf Schumacher se tvrdě opřel do Hamiltona a jeho platu

Vyplaťte ho a vyhoďte! Ralf Schumacher se tvrdě opřel do Hamiltona a jeho platu

Lewis Hamilton přišel do Ferrari jako spasitel, ale prožívá noční můru. Po fiasku v Brazílii, kde nedokončil ani jeden vůz, se ozývají hlasy, že by měl skončit. Bývalý pilot Ralf Schumacher navrhuje drsné, leč pragmatické řešení: Vyplaťte ho.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 14. 11. 2025
  • , zdroj fotky: F1

Drahý veterán, levný zázrak

Sedminásobný šampion zatím v rudém voze nepřesvědčil. Výkony neodpovídají ani jeho pověsti, ani astronomickému platu, pročež v Itálii roste nervozita. Po poslední Velké ceně Brazílie, která skončila pro oba monoposty fiaskem, se tlak stupňuje.

Ostrý názor nyní přinesl bývalý jezdec Formule 1 a současný expert televize Sky Ralf Schumacher. Ten ve svém podcastu Backstage Boxengasse pronesl, že Ferrari by nemělo otálet. „Ferrari má v záloze mladého jezdce, který s Haasem dělá divy,“ připomněl Schumacher. A co víc? „Stojí zlomek toho, co Lewis Hamilton.“

Mladá krev připravena v záloze

Řeč je o dvacetiletém Oliveru Bearmanovi. Ten není pro Maranello neznámou tváří, ba naopak. Patří mezi klenoty Ferrari Driver Academy.

Fanoušci si ho pamatují z roku 2024, kdy ve věku pouhých 18 let a 306 dní debutoval za Ferrari. Tímto výkonem se stal vůbec nejmladším pilotem v závodní historii stáje. Podle Schumachera je mladý Brit volbou, která dává mnohem větší smysl než utrápený Hamilton. „Bearman má zkušenosti, je rychlý a může být investicí do budoucnosti,“ nešetřil chválou německý expert.

Historie se může opakovat

Britská hvězda má přitom s Ferrari platnou smlouvu až do roku 2027. To však nemusí nic znamenat. Schumacher připomněl situaci z roku 2009, kdy Ferrari vyplatilo tehdejší odstupné Kimi Räikkönenovi, aby uvolnilo kokpit pro přicházejícího Fernanda Alonsa. Historie by se mohla opakovat.

Napětí v týmu navíc přiživil sám prezident společnosti John Elkann. Ten se po blamáži v Brazílii nechal slyšet, že je na čase, aby jezdci „méně mluvili a více se soustředili na závodění“. Tichá pošta v paddocku tak nabírá na síle.

Audi poprvé ukázalo barvy pro vstup do světa Formule 1. Do roku 2030 chce bojovat o titul

další zajímavé články