- Petr Zajíc ,
- 27. 08. 2025
Současné trápení Ferrari ve Formuli 1 není selháním, ale součástí riskantního plánu. Vedení týmu přiznává, že radikální koncept vozu pro rok 2025 je bolestivou přípravou a testem technologií pro sezonu 2026, kdy se chtějí po téměř dvou dekádách vrátit na trůn.
Pět pódií Charlese Leclerca a jedno sprintové vítězství Lewise Hamiltona. To je zatím vše, na co Ferrari v sezoně 2025 dosáhlo. V poháru konstruktérů sice drží druhé místo, ale propastná ztráta na dominantní McLaren ukazuje, že o titul letos nebojují. Důvodem je podle všeho vědomá strategie.
Zatímco ostatní týmy v zimě vylepšovaly své stávající vozy, v Maranellu se rozhodli pro revoluci. Postavili zcela nové auto, které je přípravou na budoucnost.
Tabulka konstruktérů (po polovině sezony):
Šéf týmu Fred Vasseur nedávno přiznal, že tým letos vsadil na odvážné a riskantní řešení. „Auto je úplně nové. Myslím, že máme společných méně než jedno procento dílů s loňským vozem,“ vysvětlil.
Ferrari přešlo na systém zavěšení pull-rod vpředu i vzadu. Cílem je nasbírat co nejvíce dat pro rok 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla. Nové aerodynamické požadavky a nízké nosy vozů by měly právě tomuto konceptu výrazně nahrávat. Současné problémy jsou tak cenou za cenné zkušenosti.
Hamilton a Leclerc platí daň za risk
Tento radikální experiment si vybírá svou daň na obou jezdcích. Lewis Hamilton se viditelně trápí a nedokáže se sžít s vozem, který mu nesedí. Charles Leclerc je o něco flexibilnější a dokázal si v Maďarsku vyjet alespoň jednu pole position. Statistiky ale nelžou.
V Maranellu se netají tím, že sezona 2025 je pro ně jednou velkou laboratoří. Cíl je jasný. Ukončit dlouhé čekání na titul, které trvá od roku 2008. Sedmnáct let bez poháru konstruktérů je pro nejlegendárnější tým F1 příliš dlouhá doba.
Plán je tedy obětovat současné výsledky ve prospěch budoucnosti. Zbytek letošní sezony poslouží jako generální zkouška na rok 2026. Pokud tento riskantní krok vyjde, může to být začátek příběhu o velkolepém návratu Ferrari na samotný vrchol.
Zapomenutý tým Caterham F1 cílí na návrat v roce 2027 s kuvajtským investorem