- Petr Zajíc ,
- 16. 08. 2025
Rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat v Red Bullu uklidnilo vedení týmu, pro jednoho jezdce ale může znamenat konec v F1. Budoucnost Júkiho Tsunody je po potvrzení šampionova setrvání nejistá a jeho šance na místo v roce 2026 se dramaticky snížily.
Před letní pauzou potvrdil Max Verstappen, že i v sezoně 2026 bude oblékat barvy Red Bullu. Ačkoliv se tím vyřešila jedna velká neznámá, zároveň se odstartoval domino efekt, jehož první obětí by se mohl stát Júki Tsunoda. Japonský jezdec prožívá těžkou sezónu a v šampionátu se krčí až na 18. místě.
Podle zprávy serveru Autosport Web se jeho šance na setrvání v rodině Red Bullu po Verstappenově rozhodnutí „výrazně snížily“. Pokud by totiž šampion odešel, Tsunoda by pravděpodobně zůstal kvůli kontinuitě. Nyní je ale situace jiná. Do hry o čtyři sedačky (dvě v Red Bullu, dvě v Racing Bulls) se tlačí nové talenty, jako je hvězda Formule 2 Arvid Lindblad, a favoritem na povýšení vedle Verstappena je Isack Hadjar. Pro Tsunodu tak zřejmě nezbude místo.
Pokud se Red Bull s japonským pilotem skutečně rozloučí, jeho možnosti jsou velmi omezené. Většina týmů má pro rok 2026 již obsazeno. V úvahu připadají prakticky jen dvě stáje. Jednou z nich je nováček Cadillac, kde jsou ale favority na zisk sedaček zkušení Valtteri Bottas a Sergio Pérez.
Větší šanci by mohl mít v týmu Alpine, kde je pod tlakem nováček Franco Colapinto. Právě tuto možnost zmínil i bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya.
V rozhovoru pro AS Colombia Montoya naznačil, že by Tsunoda mohl být pro Alpine zajímavou volbou. „Pokud by byl Tsunoda volný od Red Bullu, byl by pro ně také velmi dobrým jezdcem,“ řekl Montoya. Upozornil ale, že situaci komplikuje fakt, že Colapinto je v Alpine na dlouhodobém hostování z Williamsu.
I kdyby se Alpine rozhodl Colapinta nahradit, Tsunoda by stále neměl nic jistého. Ve frontě totiž stojí i rezervní jezdec týmu, talentovaný Estonec Paul Aron.
Pro Júkiho Tsunodu tak nastává klíčové období. Jeho budoucnost v F1 visí na vlásku a bude záviset nejen na jeho výkonech ve druhé polovině sezóny, ale i na složité šachové partii na jezdeckém trhu.
Hamilton sepsal pro Ferrari tři dokumenty vylepšení, které mají vše změnit