úterý, 22. 07. 2025
Horner musel odejít, byl v bezvýchodné situaci, míní Valenburg. Verstappenova budoucnost však zůstává nejistá

Horner musel odejít, byl v bezvýchodné situaci, míní Valenburg. Verstappenova budoucnost však zůstává nejistá

Christian Horner byl u Red Bullu dvacet let, ale nakonec se ocitl v koutě. Kombinace slábnoucího týmu, odchodů klíčových lidí a nejistoty kolem Verstappena vytvořila situaci, ze které nebylo úniku. Horner musel odejít dřív, než by padl celý projekt.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 21. 07. 2025
  • , zdroj fotky: Red Bull Racing

Konec éry i autority

Ještě nedávno byl Christian Horner mužem, který přivedl Red Bull od nuly k mistrovskému impériu. Jenže pak přišel britský Grand Prix a jako by se na jeho přínos zapomnělo. Rázem byl bez varování odvolán.

Oficiálně se mluvilo o neochotě sdílet pravomoci. Neoficiálně o křehkém vztahu s Maxem Verstappenem a možném odchodu jeho i dalších opor. Vznikla tak otázka: Je lepší pustit Maxe, nebo změnit vedení?

Dilema, které nešlo přežít

Podle komentátora Nelsona Valkenburga šlo o situaci, kterou nešlo vyhrát. Pokud by Verstappen odešel, veřejnost by Hornera odsoudila. Pokud by zůstal a Red Bull v roce 2026 s novým motorem nefungoval, skončil by stejně.

„Pokud Max odejde, tým se bodově rozpadne. Pokud zůstane a vůz nebude konkurenceschopný, vybuchne to zevnitř. Horner by neudržel Maxe ani sám sebe. To bylo politicky neřešitelné,“ řekl Valkenburg pro The Race.

Tým bez tváře? Red Bull ztrácí opory

K odchodu Hornera přispěla i rozsáhlá personální eroze. Rob Marshall, Adrian Newey, Jonathan Wheatley – jména, která stála za rekordní sezonou 2023, už nejsou u týmu. Letos už Red Bull není nedotknutelný. A to je znát i na výsledcích.

Ostatní týmy – především McLaren – z toho těží. V aktuální tabulce je Red Bull až čtvrtý. A nový motor od Red Bull Powertrains, který měl přijít s revoluční změnou pravidel, zatím v testech nepřesvědčil.

Hornerovo „co bude dál“ za 50 milionů

Horner podle zákulisních informací jedná o odstupném, které by se mohlo pohybovat nad hranicí 50 milionů liber. Zároveň se spekuluje o jeho možném návratu, tentokrát v jiné roli.

Ve hře je Ferrari, Alpine, nebo dokonce vlastní tým. Při růstu hodnoty F1 a její popularitě by investice do vlastního projektu dávala smysl. A Horner má know-how i jméno, které dokáže přilákat kapitál.

FIA zatáhla za páku. McLaren může kvůli bezpečnostní změně přijít o rychlost

další zajímavé články