- Petr Zajíc ,
- 28. 06. 2025
Vypadalo to jako sen – rychlý vůz, silný tým, šance na titul. Jenže Sergio Pérez nyní odhaluje temnější stránku svého působení v Red Bullu. Vůz, který slavil vítězství s Verstappenem, prý byl pro ostatní piloty téměř neovladatelný.
Jeden tým, dvě naprosto rozdílné reality
Když Max Verstappen v roce 2024 ovládl svůj čtvrtý titul mistra světa, svět tleskal. Jenže za zářivými výsledky se skrýval i druhý příběh – ten Sergia Péreze. Mexičan nasbíral pouhých 35 % bodů oproti svému týmovému kolegovi, v kvalifikacích ztrácel 23:1 a nakonec přišel o místo.
Pérez ale tvrdí, že problém nebyl jen v jeho schopnostech.
„Od začátku Red Bull vyvíjel auta jedním směrem. Když jsme v roce 2023 začali s výborným vozem, postupné úpravy ho změnily v něco, co jsem přestal zvládat,“ řekl v podcastu Desde el Paddock.
Vůz, který poslouchá jen jednoho pilota
Podle Péreze je RB21 extrémně citlivý. Malá změna větru, déšť či odlišná trať a vůz se stával nezvladatelným.
„S tím autem jsem musel přemýšlet nad každým pohybem. Nic nebylo automatické. Max ale řekl týmu, jak to chce, a jelo se tím směrem,“ dodává.
Alex Albon, bývalý kolega Verstappena, se vyjádřil podobně. I on poznal, jak „extrémní“ jsou Verstappenovy preference.
„To auto je stvořené pro Maxe. Ostatní se musí přizpůsobit, nebo zmizet.“
Nový rok, starý problém: Tsunoda na řadě
Po Pérezově odchodu vsadil Red Bull na Liama Lawsona. Jenže už po dvou závodech ho vyměnil za Yukiho Tsunodu. A ten nyní opakuje stejná slova: vůz je těžko ovladatelný, nekonzistentní, nevyzpytatelný.
Začíná být zřejmé, že problém není v jezdcích… ale ve filozofii. Pokud vůz sedí jen jednomu pilotovi, týmový úspěch se stává loterií.
Nejlepší a nejhorší vůz kariéry
Za 13 let v F1 prošel Pérez různými stájemi. Z McLarenu odcházel po konfliktech s Buttonem, ve Force Indii získal stabilitu a s Racing Pointem dokonce slavil první výhru – v Bahrajnu. Ten vůz označil jako svůj nejlepší.
A ten nejhorší?
„Tohle poslední Red Bull RB20.“
Těžko uvěřit, že to říká o stroji, který vyhrával Grand Prix.
Závěr jedné éry, důkaz o jednostrannosti
Pérezův příběh ukazuje, že i nejdominantnější vůz může být pastí, pokud je stavěn výhradně na míru jedinému jezdci. Red Bull tak dál bojuje o tituly… ale ve stínu nespokojených a rychle rotujících týmových kolegů.
Možná právě to dělá z Verstappena tak výjimečného jezdce. A možná právě to z jeho týmových kolegů dělá ztracené duše v rudém voze.
Šéf Ferrari pod lupou: Vasseur musí v Rakousku přesvědčit, že stojí za setrvání