sobota, 28. 06. 2025
„Neovladatelný Red Bull.“ Pérez vysvětlil, proč s Verstappenem nelze soupeřit

„Neovladatelný Red Bull.“ Pérez vysvětlil, proč s Verstappenem nelze soupeřit

Vypadalo to jako sen – rychlý vůz, silný tým, šance na titul. Jenže Sergio Pérez nyní odhaluje temnější stránku svého působení v Red Bullu. Vůz, který slavil vítězství s Verstappenem, prý byl pro ostatní piloty téměř neovladatelný.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 28. 06. 2025
  • , zdroj fotky: Red Bull Racing

Jeden tým, dvě naprosto rozdílné reality

Když Max Verstappen v roce 2024 ovládl svůj čtvrtý titul mistra světa, svět tleskal. Jenže za zářivými výsledky se skrýval i druhý příběh – ten Sergia Péreze. Mexičan nasbíral pouhých 35 % bodů oproti svému týmovému kolegovi, v kvalifikacích ztrácel 23:1 a nakonec přišel o místo.

Pérez ale tvrdí, že problém nebyl jen v jeho schopnostech.

„Od začátku Red Bull vyvíjel auta jedním směrem. Když jsme v roce 2023 začali s výborným vozem, postupné úpravy ho změnily v něco, co jsem přestal zvládat,“ řekl v podcastu Desde el Paddock.

Vůz, který poslouchá jen jednoho pilota

Podle Péreze je RB21 extrémně citlivý. Malá změna větru, déšť či odlišná trať a vůz se stával nezvladatelným.

„S tím autem jsem musel přemýšlet nad každým pohybem. Nic nebylo automatické. Max ale řekl týmu, jak to chce, a jelo se tím směrem,“ dodává.

Alex Albon, bývalý kolega Verstappena, se vyjádřil podobně. I on poznal, jak „extrémní“ jsou Verstappenovy preference.

„To auto je stvořené pro Maxe. Ostatní se musí přizpůsobit, nebo zmizet.“

Nový rok, starý problém: Tsunoda na řadě

Po Pérezově odchodu vsadil Red Bull na Liama Lawsona. Jenže už po dvou závodech ho vyměnil za Yukiho Tsunodu. A ten nyní opakuje stejná slova: vůz je těžko ovladatelný, nekonzistentní, nevyzpytatelný.

Začíná být zřejmé, že problém není v jezdcích… ale ve filozofii. Pokud vůz sedí jen jednomu pilotovi, týmový úspěch se stává loterií.

Nejlepší a nejhorší vůz kariéry

Za 13 let v F1 prošel Pérez různými stájemi. Z McLarenu odcházel po konfliktech s Buttonem, ve Force Indii získal stabilitu a s Racing Pointem dokonce slavil první výhru – v Bahrajnu. Ten vůz označil jako svůj nejlepší.

A ten nejhorší?

„Tohle poslední Red Bull RB20.“

Těžko uvěřit, že to říká o stroji, který vyhrával Grand Prix.

Závěr jedné éry, důkaz o jednostrannosti

Pérezův příběh ukazuje, že i nejdominantnější vůz může být pastí, pokud je stavěn výhradně na míru jedinému jezdci. Red Bull tak dál bojuje o tituly… ale ve stínu nespokojených a rychle rotujících týmových kolegů.

Možná právě to dělá z Verstappena tak výjimečného jezdce. A možná právě to z jeho týmových kolegů dělá ztracené duše v rudém voze.

Šéf Ferrari pod lupou: Vasseur musí v Rakousku přesvědčit, že stojí za setrvání

další zajímavé články