- Petr Zajíc ,
- 25. 06. 2025
Lewis Hamilton prožívá nejhorší start sezony ve své kariéře. U Ferrari se zatím nedočkal ani jediného pódia a s napětím vyhlíží plánované vylepšení vozu. Jenže právě to, v co Brit doufá, prý nemusí přinést kýžený zlom. Scuderia začíná pochybovat.
Ferrari chtělo už při nadcházející Velké ceně Rakouska nasadit klíčovou technickou novinku – přepracované zadní zavěšení a novou podlahu, které měly konečně učinit zadní část SF-25 předvídatelnější. Právě v tom je Hamiltonův hlavní problém. „Nevím, jak se auto zachová. Nemůžu mu důvěřovat, a to mě stojí čas i sebevědomí,“ zaznívalo z jeho strany už od začátku ročníku.
Scuderia doufala, že nový balíček pomůže vozu lépe pracovat s Pirelli pneumatikami a umožní snížit světlou výšku po problémech v Číně, kde Ferrari zažilo první dvojí diskvalifikaci v historii. Jenže podle informací Motorsport.com se v Maranellu začínají objevovat pochyby. „Nevěříme, že nové zavěšení a podlaha odemknou to správné pracovní okno pneumatik,“ zní ze zákulisí.
Lewis Hamilton je po deseti závodech bez pódia – to se mu za 19 let ve formuli 1 ještě nikdy nestalo. Nejblíže byl v Imole, kde bral čtvrté místo. V šampionátu drží až šestou příčku se 79 body, daleko za lídrem Oscarem Piastrim, který má na kontě 198 bodů.
Ferrari zatím zůstává třetí v Poháru konstruktérů za McLarenem a Mercedesem, který se díky Georgei Russellovi už také letos dočkal vítězství. Red Bull, McLaren i Mercedes už slavily triumf. Scuderia zatím jen čeká.
Šéf týmu Fred Vasseur vidí problém nejen v technice, ale i v chodu celého týmu. „Nejde jen o novinky. Musíme mít čistší víkendy. Chyby v kvalifikacích a strategii nás stojí šance. Pokud chceme lepší výsledky, musíme pracovat na celém balíčku,“ míní.
Hamilton i Leclerc dál doufají, že se s blížícími se závody konečně dočkají nejen nových dílů, ale i naděje na pódium. Ferrari ale ví, že cesta zpátky na vrchol bude delší, než se čekalo.