středa, 18. 06. 2025
Brzdy, motor, podvozek... Hamilton bojuje v Itálii s autem, ale nevzdává se: Baví mě na tom pracovat a učit se

Brzdy, motor, podvozek... Hamilton bojuje v Itálii s autem, ale nevzdává se: Baví mě na tom pracovat a učit se

Přestup k Ferrari měl být pro Lewise Hamiltona nový začátek. Velkolepý restart v barvách legendy. Místo toho to zatím vypadá spíš jako složitá jízda minovým polem...


  • autor: Jan Matas
  • , vydáno: 10. 06. 2025
  • , zdroj fotky: Scuderia Ferrari HP

Aston Martin, Mercedes… zapomeňte! Verstappen se po Velké ceně Rakouska přiková k Red Bullu

Sedminásobný mistr světa po dvanácti sezonách v Mercedesu zamířil do Maranella a nestačí se divit.

„To auto je úplně jiné, než na co jsem byl celý život zvyklý,“ přiznává Hamilton, jehož vyjádření nabídly stránky ferrari-sen-se-meni-v-nejistotu-je-to-konec-ery-legendy.qzfvka74" target="_blank">f1news.cz.

„Je těžké to popsat, ale jde o charakteristiky při průjezdu zatáčkou, rovnováhu v zatáčce, výšku podvozku... je toho hodně, co je jinak,“ ozřejmil veterán z ostrovů.

Nejde jen o technické drobnosti. Po celou svou kariéru, čili od McLarenu až po Mercedes, měl Hamilton vždy pod sebou motor od Mercedesu. A to se teď změnilo.

Pořád ještě neztratil optimismus

„Když jsem jezdil za Mercedes, auta byla hodně tvrdá. Nastavovali jsme je nízko a tvrdě, abychom získali co nejvíc přítlaku. Tady u Ferrari je všechno měkčí, funguje to úplně jinak," vyprávěl.

A tím to nekončí. Jiná geometrie kol, jiné chování motoru a úplnou novinkou je brzdění motorem. „Náklon kol je jiný, motor se chová jinak a brzdění motorem jsem do teď nikdy nepoužíval," přidal.

Nejlepší výsledek zatím? Čtvrté místo z Imoly. Žádná sláva. Ale Hamilton se nevzdává. „Všechny ty věci se najednou spojí dohromady a chvíli trvá, než si na to člověk zvykne. Ale baví mě na tom pracovat a učit se.“

Příběh jeho rudé mise začal pořád teprve nedávno a byť už to letos na titul v žádném případě nebude, nějaké pódium by přeci jen cvaknout mohlo...

další zajímavé články