neděle, 18. 05. 2025
„Nech je, ať se perou mezi sebou!“ Max Verstappen dostal radu, jak se vrátit zpátky do čela

„Nech je, ať se perou mezi sebou!“ Max Verstappen dostal radu, jak se vrátit zpátky do čela

Max Verstappen přijíždí do Imoly s největší bodovou ztrátou za poslední roky a s radou od krajana Toma Coronela: „Nech Landa s Oscarem, ať se navzájem pozabíjejí.“ Red Bull mezitím nasazuje riskantní balík bočních pontonů, který buď oživí šampionát, nebo ho hodí úplně do koše.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 17. 05. 2025
  • , zdroj fotky: Profimedia

Imola: křižovatka 2025

Od konce dubna se Max díval na oranžové McLareny už jen zezadu. Tabulka hovoří jasně: propast 32 bodů na vedoucího Oscara Piastriho a největší manko na vedoucí příčku od jara 2022. A do toho víme, že McLaren ještě nevytáhl všechny trumfy z rukávu… Co se s tím dá jenom dělat? 

Coronelova teorie chaosu

„Když se Norris a Piastri začnou kousat o vedení, body poletí sem a tam. Max ať si teď sbírá drobky. Ať nechá McLaren, ať se pere mezi sebou, a nakonec se vrátí zpátky,“ sdělil pro Eurosport Tom Coronel.

  • Krok 1: vyzkoušet nový balík vylepšení v Imole.
  • Krok 2: zhodnotit Barcelonu.
  • Krok 3: pokud se McLarenům nepřiblíží, pak to může zabalit a soustředit se na rok 2026.

Pontony za všehochuť

Red Bull přivezl do Evropy radikálně tvarované bočnice. Větrný tunel říká „+0,25 sekund na kolo“, paddock říká „buď to vyjde, nebo ne…“. Hornerovi jde o víc než jen o body – thajský majitel Yoovidhya chce vidět progres. Jinak prý zapne červené světlo.

McLaren: Senna-style dominance?

Oscar Piastri může být prvním jezdcem McLarenu se čtyřmi výhrami v řadě od éry Ayrtona Senny (1991). Norris do toho cítí vlastní šanci, a to je přesně scénář, na který sází Coronel: interní souboj dvou papájových střel, který může vyústit ztrátou bodů jednoho či druhého jezdce. 

Co rozhodne?

  1. Fungují bočnice? Pokud ne, Red Bull šetří zdroje na 2026.
  2. Nehoda dvojčat z Wokingu? Ještě jsme žádné karbonové konfety neviděli.
  3. Maxova chytrost: konzistence versus zoufalá agresivita při ztrátě.

Kimi Antonelli drtí očekávání: V Mercedesu už teď vypadá lépe než Hamilton u Ferrari

další zajímavé články