- Petr Zajíc ,
- 16. 03. 2025
Max Verstappen stojí před šancí vyrovnat Schumacherův úspěch v podobě pěti titulů v řadě, ale v zákulisí Red Bullu „buší“ na poplach. Nový vůz RB21 má stejné bolístky jako loni – zvládne tým před Melbourne odpovědět na jeho výzvy?
Max Verstappen není ten, kdo by si nechával frustraci pro sebe – ať už na trati, nebo v zasedacích místnostech Red Bullu. Už loni v Monaku přirovnal svůj vůz RB20 ke „klokanovi“, když na hrbolaté trati skončil šestý a ztrácel na Charlese Leclerca přes 13 sekund. Problémy s obrubníky a nerovnostmi ho pronásledovaly celou sezonu, a přestože si odnesl čtvrtý titul jezdců, Red Bull přišel o pohár konstruktérů. Ani teď s novým RB21 Max nešetří kritikou: „Stále máme problémy s obrubníky a hrboly. Pořád na ně tlačím, ať s tím něco dělají,“ přiznal.
Jeho slova nejsou jen planým lamentováním. Verstappen ví, že v éře ground effectu, kde auta tančí na hraně aerodynamiky, může každý detail rozhodnout. Satiricky bychom mohli dodat, že Max asi sní o hladkých tratích bez jediného obrubníku – ale realita F1 je jinde.
Testy v Bahrajnu: Naděje a zklamání v jednom
Předsezonní testy v Bahrajnu měly Red Bullu ukázat cestu k pátému titulu, ale Verstappen odešel s rozpačitým pocitem. „Z hlediska vyvážení se to teď cítí o něco lépe při vjezdu do zatáček a uprostřed nich,“ řekl pro Motorsport.com, ale hned dodal: „Understeer (Nedotáčivost a přetáčivost) by ovšem mohl být lepší.“ RB21 sice přinesl pokrok, ale ne ten, který by Maxe uklidnil. Problémy s obrubníky a hrboly zůstávají – a to v době, kdy McLaren s MCL39 zářil rychlostí i spolehlivostí.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, už McLaren pasoval do role favorita pro rok 2025. Lando Norris, který loni Verstappena tlačil až do finiše, je teď v očích mnohých hlavním kandidátem na titul. Red Bull má před Melbourne sotva pár dní na vyladění – zvládne to, nebo Maxovo „bušení“ zůstane bez odezvy?
Rok 2024 přinesl McLarenu první konstrukérský titul od roku 1998 a jejich forma nevypadá, že by měla slábnout. Po testech v Bahrajnu se paddock shoduje: oranžoví mají nejrychlejší vůz. Verstappen to ví a jeho naléhavost v jednáních s týmem jen roste. „Nemusí se to vždy říkat ven, ale na týmových setkáních o tom hodně mluvíme,“ prozradil. Red Bull loni ustál Maxovu genialitu, ale s průměrným Sergiem Pérezem ztratil týmový primát.
Teď s Liamem Lawsonem jako novým parťákem chce Red Bull posílit. Ale pokud RB21 nezvládne nerovnosti lépe než RB20, mohl by Verstappen přijít o pozici krále. Jak vidíte souboj Max vs. Lando – bude to bitva titánů, nebo jednostranná show?
Cesta k pátému titulu: Co Red Bull musí zvládnout?
Pět titulů v řadě – to je výsada, kterou zatím drží jen Michael Schumacher. Verstappen má šanci ho napodobit, ale cesta je trnitá. Red Bull čeká poslední rok současných pravidel, před velkou změnou v roce 2026. Někteří v paddocku spekulují, že tým nechce v roce 2025 příliš investovat do upgradů a raději se soustředí na budoucnost. Max to ale vidí jinak – chce vyhrávat teď.