- Petr Zajíc ,
- 21. 02. 2025
První ostré kilometry ve Ferrari a už první rána. Lewis Hamilton havaroval během testů v Barceloně a jeho den za volantem skončil dříve, než by si přál. Znepokojivá zpráva? Možná na první pohled. Podle expertů ale tato nehoda ukazuje, že Hamilton ve Ferrari začíná být jako doma – a to je pro jeho fanoušky ten nejlepší vzkaz.
Ještě před pár měsíci to znělo jako scénář z alternativní reality – Lewis Hamilton, muž, který téměř celou kariéru spojil s Mercedesem, usedá do rudého vozu Ferrari. Teď je to skutečnost a první opravdové testování v Barceloně mělo být dalším krokem k nové kapitole. Jenže místo plynulých kol přišel tvrdý kontakt se svodidly.
Hamiltonův monopost nezvládl výjezd ze zatáčky, zadní část se utrhla a britská legenda skončila v bariéře. Přirozená reakce? Obavy. Co když Ferrari není takové, jak si představoval? Co když je adaptace složitější? Co když je auto neovladatelné?
Havárie jako důkaz důvěry
Jenže zkušený novinář a bývalý závodní stratég Peter Windsor tvrdí, že by Hamiltonovi fanoušci měli být spíše nadšení než vyděšení.
„Ano, nehoda není ideální, ale podívejte se na důvod, proč k ní došlo. Nebylo to kvůli technické závadě ani nějakému nepředvídatelnému momentu. Bylo to proto, že Lewis už tlačil na limity vozu, což ukazuje, jak rychle se v něm cítí komfortně,“ vysvětlil Windsor pro GP Racing.
Zkrátka, pokud se Hamilton pokoušel v Barceloně najít hranice Ferrari SF-23 takovým způsobem, že auto nakonec poslal do bariéry, znamená to jediné – nevstoupil do nového týmu s opatrností, ale s pořádnou dravostí.
Ferrari samozřejmě přišlo o důležité testovací kilometry. Místo dalších kol strávili mechanici čas opravou monopostu. Přesto tým nepůsobil nijak zvlášť znepokojeně. Kdyby šlo o velký problém, pravděpodobně by testovací den pokračoval pouze s Hamiltonem a Leclercem, aby získali co nejvíce času za volantem. Místo toho dostali prostor i rezervní jezdci, což naznačuje, že Ferrari ví, že nehoda není ničím, co by mělo vzbuzovat paniku.
Hamilton teď dostane další šanci při testech pneumatik Pirelli a poté v předsezonním testování v Bahrajnu. Právě tam začne opravdové srovnání s Leclercem i celou konkurencí.
Věští nehoda velké věci?
Když se v roce 2013 Lewis Hamilton poprvé posadil do Mercedesu, našlo se zde mnoho skeptiků, kteří varovali, že bylo chybou opustit McLaren. Jenže s riskem přichází i zisk a ten se potvrdil mimořádně. Ačkoliv Lewisova první sezona v novém prostředí nebyla zrovna triumfální, následně se to změnilo. Přesně to samé může nyní platit o Ferrari.
První rána přišla brzo, ale možná je to jen začátek něčeho daleko většího. Ferrari a Hamilton mají před sebou ještě dlouhou cestu. A pokud už teď Lewis testuje hranice možností, můžeme si být jistí, že až přijde první závod, bude na trati patřit mezi ty, kdo budou opravdu nebezpeční.