- Aleš Karafiát ,
- 14. 10. 2025
Formulový paddock ještě zdaleka neutichl po dramatickém závěru sezony a už se pod povrchem rojí první velké spekulace. Christian Horner, donedávna mocný muž Red Bullu, podle britských médií vyjednává svůj návrat do kolotoče formule 1. A kdo má o jeho služby zájem? Nikdo jiný, než hvězdné Ferrari.
Podle britského Daily Mailu už probíhají první kontakty a Hornerova jména zní čím dál hlasitěji v kancelářích v Maranellu. Přitom současný šéf Fred Vasseur podepsal s Ferrari nový kontrakt teprve v červenci. Jenže výsledky s monopostem SF-25 spadly do šedého průměru a frustrace pilotů je víc než zjevná.
Charles Leclerc i Lewis Hamilton po Singapuru otevřeně přiznali, že auto nemá parametry na boj o špici. V přímém přenosu tak zaznělo to, co už dříve šeptaly zákulisní chodby – Ferrari je momentálně až čtvrtým týmem a světlo na konci tunelu nikde.
Ferrari se dostalo do zvláštní situace. Vasseur dostal důvěru, ale o pár týdnů dříve se nahlas mluvilo o jeho konci. Generální ředitel Benedetto Vigna tehdy mluvil o „společných ambicích a odpovědnosti“. Jenže právě tato slova teď působí spíš jako prázdná fráze.
Zatímco konkurence vyvíjela, Ferrari muselo zvednout světlou výšku vozu, aby předešlo dalšímu opotřebení titanové desky – poté, co byl Hamilton v Číně kvůli tomu diskvalifikován. Jenže vyšší podvozek znamená jediné: pomalejší průjezdy, dřívější brzdění, ztrátu času. A v F1 se za to platí tvrdě.
V Maranellu vědí, že mají zázemí, finance i technické možnosti, ale chybí jim návod na vítězství. A právě to je podle bývalého pilota Johnnyho Herberta důvod, proč by měli hledat osvědčené jméno pro úspěch: „Horner dokázal postavit vítězný projekt. Ferrari už má ingredience, ale potřebuje někoho, kdo je umí spojit.“ Není tajemstvím, že Ferrari už o Hornera stálo v minulosti, když vládl Red Bullu. Tentokrát by situace mohla být reálnější – podmínkou je ale jeho vlastní role.
Komentátor Martin Brundle upozorňuje, že Horner nemíní dělat obyčejného týmového šéfa. Chce podíl ve stáji, podobně jako Toto Wolff v Mercedesu, kde vlastní třetinu týmu. Chce budovat, ne jen řídit. „Dal mi jasně najevo, že tentokrát chce vlastní vliv a podíl. Nechce jen spravovat tým jako zaměstnanec,“ říká Brundle.