- Petr Zajíc ,
- 25. 08. 2025
Boj o titul v roce 2025 je v pouhé polovině sezony u svého konce, přiznává šéf Ferrari Fred Vasseur a sklání se před dominancí McLarenu. V rozhovoru pro The Race odhalil, proč se sen o spojení s Lewisem Hamiltonem mění v noční můru a v čem jsou jejich soupeři jednoduše „magičtí“.
Mělo to být spojení snů, které vrátí Ferrari na vrchol. Místo toho se příchod Lewise Hamiltona do Maranella mění v jedno velké trápení. Čtyřicetiletý Brit zažívá nejdelší sérii bez pódiového umístění ve své kariéře a na svého týmového kolegu Charlese Leclerca ztrácí propastných 42 bodů.
Sliby o konkurenceschopném voze se nenaplnily a Ferrari se po letní přestávce nachází na druhém místě v poháru konstruktérů, ovšem s téměř polovičním počtem bodů než suverénní McLaren.
Stav šampionátu jezdců:
Šéf týmu Fred Vasseur už hodil ručník do ringu a v rozhovoru pro The Race otevřeně přiznal, že jejich rivalové jsou letos v jiné lize.
„Nechci mluvit za ostatní, ale myslím, že je evidentní, kdo se stane šampionem. Na McLaren letos nikdo nemá,“ prohlásil Vasseur. „Mají skvělý výkon, co se týče práce s pneumatikami. A například v dešti jsou prostě magičtí.“
Milimetry, které rozhodují o prohře
Zatímco McLaren posouvá hranice, Ferrari se trápí. Podle Vasseura ztratili půdu pod nohama už na začátku sezony kvůli diskvalifikaci, která je donutila jezdit s větší bezpečnostní rezervou. Problémem je extrémní citlivost vozu na nastavení světlé výšky.
„Každý milimetr znamená jednu pozici na startu,“ vysvětlil. „To znamená, že pokud musíte být opatrní, protože nemáte vůz plně pod kontrolou, masivně to ovlivní váš výkon.“ Strach z nepředvídatelného chování vozu dokonce vedl k obavám před instalací nových dílů, jako bylo zadní zavěšení v Belgii.
Největší problém se však týká samotného Lewise Hamiltona. Inženýři Ferrari jsou přesvědčeni, že sedminásobný šampion musí změnit svůj jezdecký styl, aby z vozu SF-25 dostal maximum. To je ale pro jezdce jeho formátu těžko přijatelné.
Jak podotkl bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya, tým by se měl snažit přizpůsobit auto jezdci, který v minulosti se svým stylem dominoval. Poslední vylepšení přivezená do Belgie Hamiltonovi příliš nepomohla a jen podtrhla vzájemné nepochopení mezi ním a týmem. Deset závodů do konce sezony tak zbývá zoufale málo času na nalezení řešení.
Red Bull se zajímá o jezdce McLarenu. Vzácný klenot prý může nahradit Tsunodu