pátek, 18. 07. 2025
„Nemohu o tom mluvit.“ Ferrari tiše řeší poruchu, která dusí Leclerca i Hamiltona

„Nemohu o tom mluvit.“ Ferrari tiše řeší poruchu, která dusí Leclerca i Hamiltona

Britské Silverstone ještě doznívá v uších, ale v Maranellu už cvakají měřidla. Ferrari připravuje dvě odlišné úpravy: masivní zadní zavěšení za miliony a „tajný“ posilovač řízení, který má stát jen zlomek. Pokud levný trik zabere, může vrátit Hamiltona i Leclerca do hry. Jinak hrozí, že rok 2025 definitivně uteče.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 18. 07. 2025
  • , zdroj fotky: Scuderia Ferrari HP

Zimní revoluce se vymstila

Když Frédéric Vasseur rozsekl technickou filozofii a změnil před sezonou devětadevadesát procent monopostu, zdálo se to odvážné. Nová pull-rod přední náprava i radikální aerodynamika měly smést konkurenci. Výsledkem je naopak auto s malinkým provozním oknem, které v špinavém vzduchu nedrží stopu a ztrácí teplotu pneumatik dřív, než se Hamilton nadechne k útoku.

„Problémy nejsou v rovnováze ani v přilnavosti, je to něco hodně zvláštního,“ naznačil Charles Leclerc a na vteřinu se odmlčel, než stihl dodat, že podrobnosti říct nesmí.

Pódia jen z dálky, body ztracené v tabulkách

Polovina šampionátu, 238 bodů ztráty a dvě rudé helmy bez jediného vítězství v Grand Prix. V Británii dokonce Lewis Hamilton nedokázal předjet Nico Hülkenberga v Sauberu, což by bylo loni sci-fi. Frustrace tedy stále roste.

Zadní náprava za miliony, posilovač za „pár drobných“

Ferrari testuje přepracované zadní zavěšení na soukromém dni v Mugellu, aby rozšířilo citlivé okno vozu. Vše ale možná rozhodne levnější díl: úprava hydraulického posilovače řízení, který má odstranit podivné „trhání“ volantu v rychlých zatáčkách.

„Když se to povede, získají piloti jistotu hned na nájezdu,“ tvrdí inženýr pro Gazzettu. Náklady? Podle italského listu „výrazně nižší“ než u podvozku, přesto potenciálně klíčové pro sebevědomí jezdce.

Hamilton jde do simulátoru, Leclerc sbírá trpělivost

Lewis testování v Maranellu nikdy nemiloval, simulátor mu připomíná počítačovou hru. Letos ale změnil rutinu. Strávil hodiny laděním softwaru a dat, protože ví, že okno pro osmý titul se pomalu zavírá.

„Možná mám dva roky, možná méně. Musíme riskovat,“ prohodil k inženýrům a v boxu prý zavládlo ticho, které říká víc než dlouhá porada.

Bitva s časem i s pravidly

Belgie přinese zadní nápravu, Maďarsko snad posilovač a v Monze publikum, které neodpouští. Ferrari potřebuje alespoň jedno vítězství dřív, než FIA představí detailní rámec pro rok 2026. Jinak riskuje, že se stane symbolem zmeškaných šancí.

Čeká ho těžký úkol: přemostit 115 bodů Leclerca a 131 bodů Hamiltona na špičkového Oscara Piastriho. Přesto víra v Maranellu neumírá.

„Někdy stačí malá změna, aby se velký příběh otočil,“ usmál se Vasseur při odjezdu z Mugella. V garáži mezitím zhasla světla a rozsvítila se modrá kontrolka hydrauliky. Fanoušci doufají, že právě tam se rodí jejich návrat.

Hamilton reaguje na spekulace o odchodu z Ferrari. Roli může sehrát Horner

další zajímavé články