- Petr Zajíc ,
- 12. 07. 2025
Na pódiu chyběl a náladu měl pod bodem mrazu. Max Verstappen po Velké ceně Velké Británie neváhal obvinit vlastní tým z kolapsu, když si po náročném závodě postěžoval na nastavení vozu, které podle něj udělalo monopost „neřiditelným“.
Sobota byla jako z učebnice. Verstappen si dojel pro pole position a vyrovnal rekord Sebastiana Vettela v počtu nejrychlejších kvalifikačních časů pro Red Bull. Jenže pak přišla neděle, déšť nad Silverstonem a nečekaný zlom.
„Chyběl mi přítlak vzadu. Nemohl jsem s konkurencí držet krok. Bylo to hrozné,“ stěžoval si Verstappen do rádia. A nebyl sám, kdo viděl, že sobotní set-up zaměřený na rychlost v kvalifikaci byl pro měnící se podmínky v závodě neodpustitelným rizikem.
Frustrace v přímém přenosu
Max se s vozem pral od samotného startu. Už během safety caru měl problémy s rovnováhou, při restartu dokonce vyjel mimo trať. Red Bull zvolil strategii na ostří nože – a Verstappen na ní krvácel.
„Každé kolo jsem bojoval. V sobotu to bylo v pohodě, ale v neděli? Čisté trápení,“ komentoval Verstappen situaci po závodě.
Tým je na Verstappenovi naprosto závislý. Druhý jezdec Yuki Tsunoda stále hledá tempo a boduje minimálně. A právě tahle jednostranná rovnice začíná být Maxovi proti srsti.
Po sérii neúspěchů a eskalující kritice byl z pozice šéfa týmu odvolán Christian Horner – muž, který s Red Bullem oslavil tituly, ale v posledních měsících ztratil důvěru.
Horner pryč, ale problémy zůstávají
Horner před odchodem slíbil nápravu, včetně lepší přípravy na proměnlivé podmínky. Místo toho Max dostal auto, které „nedrží stopu“ a stahuje tým dál od špičky.
„Tohle auto je neřiditelné,“ pronesl Verstappen v rádiu a bylo zřejmé, že trpělivost dochází.
Otázka teď visí ve vzduchu: co udělá Max dál? Pokud se výkony nezlepší a tým nenajde nový stabilní směr, nemusí být jeho odchod jen hypotetickou hrozbou.
Yuki Tsunoda? Kdo to je? Red Bull přehlíží vlastního pilota, čísla jsou neúprosná