čtvrtek, 09. 10. 2025
Krize ve Ferrari? Hádky inženýrů, kritika a nejistá budoucnost Leclerca. Jsme jen pasažéři, čertí se Monačan

Krize ve Ferrari? Hádky inženýrů, kritika a nejistá budoucnost Leclerca. Jsme jen pasažéři, čertí se Monačan

Výkonnostní propad Ferrari po letní přestávce způsobil v italském týmu značnou vlnu napětí. Podle deníku Corriere dello Sport mělo v Singapuru kvůli výkonům obou jezdců a výsledkům na tamním okruhu Marina Bay dojít k ostrému konfliktu mezi šéfem týmu Frédéricem Vasseurem a hlavním závodním inženýrem Matteem Toninim.


  • autor: Jan Matas
  • , vydáno: 09. 10. 2025
  • , zdroj fotky: Scuderia Ferrari HP

Hamilton čelí tvrdé kritice. "Je jako rozmazlené dítě, bez nejlepšího auta má problémy," říká bývalý pilot F1, jenž staví výš i Alonsa

 

V týmu z Maranella roste nespokojenost, především mezi inženýry, kteří kritizují přístup Charlese Leclerca. Monacký jezdec v posledních týdnech opakovaně veřejně zpochybnil směr, kterým se Scuderia ubírá, a po závodě v Singapuru si neodpustil ostrou kritiku i v oficiální tiskové zprávě Ferrari.

„V takové situaci je těžké zůstat optimistou a myslet si, že se to v dalších závodech změní,“ prohlásil Charles Leclerc po nepovedeném víkendu v Singapuru.

Podle Leclerca však problémy Ferrari sahají hlouběji než jen k interním neshodám. „Upřímně si nemyslím, že by to byl teď ten největší problém Ferrari,“ uvedl. „Naším hlavním limitem je samotný závodní vůz. McLaren si od začátku sezóny drží stejný náskok, Red Bull udělal krok vpřed od Monzy a Mercedes se k nim teď přidal. A pak jsme tu my,“ krčil rameny.

Teď jsme jen pasažéři, smutní Leclerc

Monačan přiznal, že frustrace v týmu roste, protože očekávání jsou mnohem vyšší než realita. „Není to jednoduché, když víte, že nemáte stroj, který by vám umožnil jít na limit,“ vysvětlil. „Momentálně jsme jen pasažéři auta a nedokážeme z něj dostat víc, než v něm je,“ smutnil.

Ani výhled do konce sezony podle něj příliš optimismu nenabízí. „To, co jsme viděli o víkendu, bude pravděpodobně obrazem zbytku sezóny,“ dodal Leclerc. Po loňském roce, kdy Ferrari bojovalo o titul mezi konstruktéry a skončilo těsně za McLarenem, jde podle něj o velmi těžko přijatelnou realitu.

Podle Corriere dello Sport se vedení Ferrari dokonce začíná zabývat otázkou, jak naložit s Leclercovou budoucností. Pokud se týmu nepodaří zlepšit výsledky po zavedení nových technických pravidel, která vstoupí v platnost příští rok, může být cílem, aby sedmadvacetiletý pilot po sezoně 2027 tým opustil.

Leclerc ale tvrdí, že ho současná situace neoslabuje. Právě naopak. „Samozřejmě to bere hodně energie, ale nemotivuje mě to míň, právě naopak. Nutí mě to ještě víc pracovat a zkusit tuhle situaci obrátit," zdůraznil jeden z největších talentů posledních let.

další zajímavé články