- Jan Matas ,
- 04. 09. 2025
Britská stáj Formule 1 McLaren uzavřela jednu z největších komerčních dohod posledních let. Po dlouhém hledání se jejím titulárním partnerem stane americký gigant Mastercard.
Hodnota spolupráce se odhaduje na 100 milionů dolarů ročně (zhruba 2,1 miliardy korun). Od sezony 2026 proto ponese oficiální název McLaren Mastercard F1 Team.
McLaren byl posledním týmem ve startovním poli, který ještě neměl titulárního sponzora. Přesto se nenechal strhnout k rychlému podpisu první nabídky. Jak připomíná oblíbený motoristický server crash.net, branding Mastercard se na monopostech objevuje už od roku 2024, nyní ale spolupráce povýší na nejvyšší úroveň...
„Konkurence o nejlepší sponzorská místa ve Formuli 1 je nelítostná a poptávka je závratná. Pro značku usilující o globální publicitu je umístění na čele startovního roštu asi to nejlepší, co může získat. McLaren je ale skvělým příkladem týmu, který znal svou hodnotu a odolal pokušení skočit do toho při první příležitosti,“ uvedl Sean Connell z pořadu The Sponsor.
V současnosti mají titulárního partnera všechny týmy královny motorsportu. Mercedes je dlouhodobě spojený s Petronasem, Aston Martin s Aramcem a Red Bull s Oraclem. Ferrari loni oznámilo dohodu s HP, která má podle odhadů hodnotu kolem 90 milionů dolarů ročně.
„Vzhledem k tomu, že se nyní každý tým ve Formuli 1 pyšní titulárním sponzorem, vidíme jasný důkaz komerční vyspělosti sportu,“ říká profesor Rob Wilson. „Když si nějaká prestižní značka vybere F1, není to jen pro to, aby propagovala své produkty. Je to kvůli prestiži značky a globálnímu dosahu,“ přidal.
Vedle Mastercard spolupracuje McLaren i s dalšími velkými hráči. Patří mezi ně Google, kryptoměnová burza OKX, společnost Allwyn (majitel české Sazky), logistický gigant DP World, investiční banka Goldman Sachs nebo síť hotelů Hilton.