- Petr Zajíc ,
- 23. 08. 2025
Ferrari se trápí i přes druhé místo v Poháru konstruktérů a Juan Pablo Montoya tvrdí, že v Maranellu konečně přiznávají chybu. Lewis Hamilton prý měl od začátku pravdu, když kritizoval konstrukci SF-25 i chod týmu.
Na papíře stojí Scuderia Ferrari na pozici, kterou by si před sezonou přála. V reálu je ale druhé místo v šampionátu výsledkem nevyrovnanosti soupeřů spíše než vlastní síly. Zatímco McLaren dominuje s více než pětisty body, Ferrari jich nasbíralo jen 260 a stále čeká na první letošní triumf. Všechny jejich pódiové radosti zajistil Charles Leclerc, zatímco Lewis Hamilton zatím v červených barvách nezískal ani jedno umístění v nejlepší trojce.
Přitom maďarský víkend mohl přinést zlom. Leclerc vybojoval pole position, ale chaotická strategie a rychlost McLarenu znamenaly jen čtvrté místo. Frustrace byla tak silná, že tým musel svého pilota krotit před novináři.
Hamiltonovy dokumenty a marná snaha
Sedminásobný mistr světa se snaží Ferrari probudit k akci. Posílá vedení detailní podklady, v nichž rozebírá nejen chování vozu, ale i samotný chod týmu. Podle zákulisních informací jde o body, které si dříve dovolil nastolovat jen Michael Schumacher, avšak i on respektoval tradiční uzavřenost Maranella. Hamilton naproti tomu otevřeně mluví o tom, že pokud se tým nezmění, jeho angažmá postrádá smysl.
„Myslím, že nejde o věk. Hamilton strávil roky v autech určitého charakteru a Ferrari je úplně jiné. Je nepředvídatelné a složité. Základ není dobrý,“ řekl Juan Pablo Montoya pro AS Colombia.
Kolumbijský ex-pilot vidí problém hluboko ve filozofii vozu. Tvrdí, že Ferrari by mělo ustoupit z cesty, kterou razí poslední roky, a přiznat, že současný koncept nefunguje. Jeho slova zapadají do Hamiltonovy kritiky, která se táhne celým rokem 2025.
„Ferrari se snaží, ale to, co dělají, pro ně nebude fungovat. Musí se vrátit o krok zpět,“ dodal Montoya.
Co bude dál pro červený tým
V Maranellu tak stojí před dilematem. Pokud neprovedou zásadní změny, hrozí, že Mercedes i Red Bull je v druhé polovině sezony sesadí z druhého místa. Hamilton navíc už dal najevo, že jeho trpělivost není neomezená.
Klíčové body první poloviny sezony:
Ferrari na rozcestí
Scuderia má před sebou horký závěr léta. Buď vyslyší hlasy svých jezdců a kritiků a připraví zásadní obrat, nebo se spokojí s rolí věčného čekatele na návrat mezi vítěze. A právě v tom se ukazuje, že Hamiltonovy výtky, kdysi vnímané jako nespokojené brblání nováčka v červeném, mohou být ve skutečnosti klíčem k záchraně sezony.