- Petr Zajíc ,
- 23. 08. 2025
Osm závodů, nula bodů a smlouva jen na jeden závod. Nováček Franco Colapinto prožívá v Alpine křest ohněm a podle zákulisních informací by ho ještě do konce sezóny mohl nahradit rezervní jezdec Paul Aron.
Letní přestávka ve Formuli 1 je tradičně obdobím spekulací o jezdeckých sedačkách pro příští sezónu. Ačkoliv je pro rok 2026 volných ještě osm míst, ta nejžhavější a nejistá se nachází v týmu Alpine. Zatímco Pierre Gasly má své místo jisté a svými výkony táhne celý tým, jeho kolega Franco Colapinto je pod obrovským tlakem.
Argentinec, který v průběhu sezony nahradil Jacka Doohana, zatím v osmi odjetých velkých cenách nezískal ani bod. Jeho pozici navíc komplikuje fakt, že má smlouvu pouze na jednotlivé závody, což z jeho sedačky dělá podle experta Alexe Jacquese z F1 Oversteer tu „nejtěžší v celé F1“.
Situaci bedlivě sleduje poradce týmu Flavio Briatore, který zvažuje své možnosti. A podle zprávy serveru ESPN by mohlo dojít k další změně ještě před koncem letošní sezóny. Šanci by prý mohl dostat rezervní jezdec týmu, Estonec Paul Aron.
Aron loni skončil třetí v šampionátu Formule 2, hned za Gabrielem Bortoletem a Isackem Hadjarem, kteří letos v F1 dokazují, že nejlepší nováčci jsou na královskou disciplínu připraveni. Některé zdroje zevnitř týmu Alpine navíc údajně hodnotí Arona výše než Colapinta i Doohana.
Franco Colapinto má ale v rukávu jedno eso, které nemusí souviset se sportovní výkonností. Ačkoliv na trati se mu nedaří, podle zákulisních informací by si své místo mohl udržet díky „důležitosti peněz, které přináší“.
Jeho silné finanční zázemí by tak mohlo převážit nad neuspokojivými výsledky. Tým Alpine tak stojí před klasickým dilematem: dát přednost talentovanému a slibnému Aronovi, nebo se spolehnout na finanční jistotu, kterou nabízí Colapinto?
Druhá polovina sezony bude pro argentinského nováčka klíčová. Bude to pro něj nejen boj o první body ve Formuli 1, ale především boj o svou budoucnost.
Odchod prý byla chyba! Malajsie chce zpět do kalendáře Formule 1, v řadě však čekají Turecko, Portugalsko i Thajsko