- Petr Zajíc ,
- 27. 06. 2025
Lewis Hamilton přicházel do Ferrari s vidinou nového začátku a návratu na vrchol. Jenže místo triumfů sbírá zklamání a před rakouskou Grand Prix hrozí, že zažije nejdelší šňůru bez pódia ve své bohaté kariéře. SF-25 zůstává zbraní bez ostří a čas na nápravu se krátí.
Když Hamilton v zimě přecházel z Mercedesu do Maranella, měl být tím, kdo zlomí prokletí Ferrari, jenže po deseti závodech sezony 2025 je situace tristní – šesté místo v šampionátu, 119 bodů ztráty na lídra Oscara Piastriho a žádné pódium v závodě od loňského Las Vegas.
Hamiltonův týmový kolega Charles Leclerc dokázal z Ferrari alespoň třikrát vydolovat podium. V kvalifikacích i závodech pravidelně poráží sedminásobného šampiona. Statistiky mluví jasně: Leclerc vede 7:3 v kvalifikacích a 8:1 v závodních výsledcích. Jediný zářný moment pro Hamiltona? Sprintové vítězství v Číně.
Pokud se Ferrari nevzpamatuje ani na Red Bull Ringu, Hamilton poprvé v kariéře překročí hranici 12 závodů bez pódia. Na trati, která svým profilem ukazuje slabiny SF-25 v zatáčkách střední rychlosti, čeká Brita další velká zkouška.
Valtteri Bottas připomněl, že Hamilton bojuje s ovladatelností SF-25 a zvládáním motorové brzdy. „Stále se přizpůsobuje, auto je nepředvídatelné,“ dodává Fin. Šéf Mercedesu Toto Wolff mu věří, ale i on přiznává, že přechod do Ferrari je náročnější, než se čekalo. A Juan Pablo Montoya varoval: „Pokud Ferrari nedá dohromady konkurenceschopné auto do nových pravidel, skončí v roce 2026 nebo 2027.“
Ferrari se pokusí skrýt slabiny vozu v balíčku drobných úprav, ale klíčová bude strategie a bezchybná sobota. Hamilton nutně potřebuje kvalifikační průlom, bez něj se jeho šance na ukončení černé série výrazně sníží. Red Bull Ring tak může být pro sedminásobného mistra světa nejen bojištěm o body, ale i o vlastní klid na duši.
McLaren pod Alpami zaútočí: Norris lační po triumfu, Verstappen před zákazem