- Petr Zajíc ,
- 15. 06. 2025
Barcelonská rovinka ještě voněla čerstvým asfaltem, když Lewis Hamilton do vysílačky zařval, že jeho Ferrari je „nejhorší, jaké kdy řídil“. Šéf týmu Fred Vasseur mu naznačil, že slovo nejhorší“ má příště šetřit. Na papíře vede Charles Leclerc o 23 bodů, v boxech však vede dusno. Vítejte u nejnovější telenovely Formule 1.
Start Španělské Grand Prix vypadal slibně – Hamilton vystřelil na čtvrté místo, ale v závěru se propadl až za Sauber Nica Hülkenberga a dojel šestý. Leclerc mezitím využil chyby Red Bullu a dojel třetí.
„Auto je prostě neřiditelné, nejhorší závod mé kariéry,“ hlásil Hamilton do éteru, čímž rozproudil titulky po celém paddocku.
Přátelé z roku 2005? Minulost už není doma
Fred Vasseur vedl Hamiltona naposledy v GP2 téměř před dvaceti lety. Teď však musel jezdcovy emoce krotit: „Komentáře byly trochu extrémní, ale auto nebylo tak hrozné, jak Lewis tvrdil,“ řekl po závodě.
„Doba se změnila a my dva s ní. Je potřeba si k tomu sednout a promluvit si,“ uvedl v podcastu Pelas Pistas.
Verdikt? V nedělních velkých cenách má navrch Monačan, v sobotních sprintech Brit. Konzistence se ovšem zatím skrývá jako maranellský karbon v lakovně.
Technická kóta SF-25: proč se Ferrari nevejde do Hamiltonovy mapy
Leclerc je v Maranellu od roku 2019, zná procesy i všechny italské nadávky na rozdíl od nesmělého „grazie ragazzi“ svého parťáka. „Lewis je sedminásobný šampion, ale já se nebudu podřizovat,“ řekl před sezonou Monačan a zatím to plní na trati i ve strategických poradách.
Stíny stuttgartské minulosti
Hamilton si přivedl několik inženýrů z Mercedesu, kteří mají pomoci s vývojem vozu pro rok 2026. Přestavba kultury ale bolí: Ferrari odmítá obětovat současný rok jen kvůli nové éře motorů a drží vývoj na dvou frontách.
Bývalý pilot a analytik Karun Chandhok varuje, že Hamilton musí do konce sezony najít stabilní formu, jinak na startu roku 2026 oslaví 41. narozeniny bez konkurenceschopného stroje a motivace může vyprchat. „Pokud teď nesrovná výkony, bude příští rok těžké udržet hlavu nahoře,“ řekl pro Sky Sports.
„Auto je pořád dílo inženýrů, ne kouzelníků. Ale kouzlo se stane, když se emoce a data potkají ve správném okamžiku,“ uzavírá Vasseur s úsměvem. A paddock zatajuje dech, zda k onomu setkání dojde dřív, než se červená stáj propadne z boje o tituly do boje o klid.