neděle, 15. 06. 2025
Test trpělivosti v červeném: Vasseur, Hamilton a dramatické „meziřádky“ sezony 2025

Test trpělivosti v červeném: Vasseur, Hamilton a dramatické „meziřádky“ sezony 2025

Barcelonská rovinka ještě voněla čerstvým asfaltem, když Lewis Hamilton do vysílačky zařval, že jeho Ferrari je „nejhorší, jaké kdy řídil“. Šéf týmu Fred Vasseur mu naznačil, že slovo nejhorší“ má příště šetřit. Na papíře vede Charles Leclerc o 23 bodů, v boxech však vede dusno. Vítejte u nejnovější telenovely Formule 1.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 15. 06. 2025
  • , zdroj fotky: F1

Z Barcelony bez paelly i bodů navíc

Start Španělské Grand Prix vypadal slibně – Hamilton vystřelil na čtvrté místo, ale v závěru se propadl až za Sauber Nica Hülkenberga a dojel šestý. Leclerc mezitím využil chyby Red Bullu a dojel třetí.  

„Auto je prostě neřiditelné, nejhorší závod mé kariéry,“ hlásil Hamilton do éteru, čímž rozproudil titulky po celém paddocku.  

Přátelé z roku 2005? Minulost už není doma

Fred Vasseur vedl Hamiltona naposledy v GP2 téměř před dvaceti lety. Teď však  musel jezdcovy emoce krotit: „Komentáře byly trochu extrémní, ale auto nebylo tak hrozné, jak Lewis tvrdil,“ řekl po závodě.  

„Doba se změnila a my dva s ní. Je potřeba si k tomu sednout a promluvit si,“ uvedl v podcastu Pelas Pistas.

Leclerc vs. Hamilton 2025 — rychlá čísla po devíti závodech

  • Body: Leclerc 94 ×, Hamilton 71  
  • Pódia: Leclerc 3 ×, Hamilton 0
  • Nejlepší výsledek: Leclerc 2. místo, Hamilton 4. místo
  • Sprinty: Hamilton 1× vítězství, 2× pódium; Leclerc 0×
  • Diskvalifikace: oba 1× (Čína – nadměrné opotřebení plochy vozu)

Verdikt? V nedělních velkých cenách má navrch Monačan, v sobotních sprintech Brit. Konzistence se ovšem zatím skrývá jako maranellský karbon v lakovně.

Technická kóta SF-25: proč se Ferrari nevejde do Hamiltonovy mapy

  1. Okno nastavení – auto reaguje na změnu teploty pneumatik ostřeji než britský humor.
  2. Přední náprava – Hamilton postrádá citlivost, kterou měl u Mercedesu; inženýři proto zkoušejí měkčí uložení a novou geometrii zavěšení.
  3. Aerodynamický balíček – v Barceloně se ukázalo, že přítlak na středně rychlých zatáčkách pořád nestačí McLarenu.

Mladší kolega s domácí výhodou

Leclerc je v Maranellu od roku 2019, zná procesy i všechny italské nadávky na rozdíl od nesmělého „grazie ragazzi“ svého parťáka. „Lewis je sedminásobný šampion, ale já se nebudu podřizovat,“ řekl před sezonou Monačan a zatím to plní na trati i ve strategických poradách.  

Stíny stuttgartské minulosti

Hamilton si přivedl několik inženýrů z Mercedesu, kteří mají pomoci s vývojem vozu pro rok 2026. Přestavba kultury ale bolí: Ferrari odmítá obětovat současný rok jen kvůli nové éře motorů a drží vývoj na dvou frontách.  

Blíží se „kritický zlom“

Bývalý pilot a analytik Karun Chandhok varuje, že Hamilton musí do konce sezony najít stabilní formu, jinak na startu roku 2026 oslaví 41. narozeniny bez konkurenceschopného stroje a motivace může vyprchat. „Pokud teď nesrovná výkony, bude příští rok těžké udržet hlavu nahoře,“ řekl pro Sky Sports.

Co může obrátit karty?

  • Balíček v SilverstoneFerrari plánuje nasadit nové přední křídlo a lehčí podlahu.
  • Letní pauza – simulátor v Maranellu čeká desetidenní „Hamilton hackathon“.
  • Mentální reset – jezdec i šéf se musí naučit, že argumenty v rádiu pálí méně než na tiskovce.

„Auto je pořád dílo inženýrů, ne kouzelníků. Ale kouzlo se stane, když se emoce a data potkají ve správném okamžiku,“ uzavírá Vasseur s úsměvem. A paddock zatajuje dech, zda k onomu setkání dojde dřív, než se červená stáj propadne z boje o tituly do boje o klid.

F1 čeká zeď šampionů. Hamilton může překonat Schumachera, Piastri drží třetí nejdelší bodovou sérii v historii

další zajímavé články