- Jan Matas ,
- 17. 06. 2025
Ferrari přijelo na Velkou cenu Španělska s největším přítlakem sezony a nadějí, že SF-25 probudí. Charles Leclerc do poloviny závodu držel tempo, pak ale přišel klasický scénář: tvrdá degradace pneumatik.
Ferrari pro Barcelonu snížilo světlou výšku na minimum a zpevnilo podvozek. V úvodu vše vypadalo nadějně. „Auto působilo skvěle, první stint byl radost,“ pochvaloval si Leclerc po závodě. Jenže jakmile přehřály střední směs, SF-25 začal klouzat a podlahu zachraňovalo jen agresivní lift-and-coast, který inženýři nařídili v závěrečných kolech.
Podle paddockových šuškand šlo o ochranu planku, který stoupající teplota asfaltu ničila víc než obvykle. Frédéric Vasseur nicméně důvod neupřesnil: „Bylo to strategické opatření, nechci zabíhat do detailů,“ odbyl média.
Balanc zmizel. McLaren zůstal stabilní
Leclerc si po závodě postěžoval, že charakter vozu se v posledním stintu změnil jako mávnutím proutku. „V jednu chvíli jsem měl grip, další kolo jsem jel po ledě,“ popsal. Lando Norris ani Oscar Piastri nic takového nehlásili. Limit je očividný: při současném nastavení už SF-25 nedokáže chránit pneumatiky.
Aby toho nebylo málo, Lewis Hamilton přilil olej do ohně, když po závodě na tiskové konferenci prohlásil: „Tohle byla jedna z mých nejhorších grand prix. Auto mi nesedne a myslím, že Ferrari by mělo přepnout z 2025 rovnou na 2026.“ Slova sedminásobného šampiona trefila bolavé místo. Uvnitř Ferrari prý roste pocit, že s aktuální koncepcí titul letos ani příští rok nepřijde.
Urgentní upgrade, jinak konec snu
Technici z Maranella připravují balík nových dílů na Red Bull Ring a Silverstone. Hlavní položka? Přepracovaná podlaha a chladicí koncept, který má udržet teplotu gum a zároveň nezvedat světlou výšku. Jestli novinky zaberou, uvidíme do letní přestávky. Pokud ne, čeká Ferrari opakování starého scénáře: pár pódií a postupný odsun k boji o třetí místo.
Nejhorší závod, jaký zažil. Frustrovaný Hamilton na katalánské půdě trpěl