- Jan Matas ,
- 02. 06. 2025
Ferrari přiváží do Barcelony zásadní balíček změn, který má otočit sezonu. Lewis Hamilton stále čeká na pódium a tým věří, že právě Španělsko může být zlomem. Nová přední a zadní křídla, stabilnější chování auta a naděje, že na McLaren něco ztratí i konkurence.
Ferrari se po neuspokojivém začátku sezony F1 2025 nachází v těžké pozici. Po osmi závodech ztrácí na McLaren 177 bodů, titul mezi konstruktéry je téměř pryč a Lewis Hamilton stále nemá na kontě ani jedno pódium. Přitom právě v Maranellu měl zažít své velké znovuzrození.
Tým zvolil Barcelonu jako moment, kdy nasadí první zásadní technické změny. A není to náhoda. FIA zde totiž zavádí přísnější pravidla pro ohebnost předních křídel – tzv. flexi-wings. V Maranellu doufají, že tato změna zpomalí hlavně McLaren.
Jenže Ferrari nespoléhá jen na šťastnou náhodu. Technický ředitel Loic Serra dlouho odkládal vylepšení SF-25, protože mu chyběla konzistence v mechanické platformě. Nyní ale věří, že tým našel stabilní základ.
Drivability potvrzena. Ferrari se vrací ke kořenům SF-24
Po analýze dat z Monaka, kde Leclerc skončil druhý a Hamilton pátý, Ferrari potvrdilo, že SF-25 se konečně chová jako loňský vůz SF-24. Právě tzv. drivability – snadné ovládání v zatáčkách a lepší reakce – byla silnou stránkou loňského monopostu.
A to je dobrá zpráva. Pokud se nová aerodynamika spojí s navrácenou stabilitou, mohlo by Ferrari znovu bojovat s McLarenem, Red Bullem a Mercedesem – tedy alespoň s těmi, kteří nejsou daleko. Na Mercedes a Red Bull ztrácí jen jediný bod.
Ferrari nasazuje v Barceloně nové přední i zadní křídlo. To zadní má plochou hlavní desku, která generuje vyšší přítlak než dřívější V-tvar. Cílem je lepší přilnavost v rychlých zatáčkách – právě tam letos Ferrari ztrácí nejvíc.
Zda změny pomohou, ukáže až trať. Ale pokud Ferrari selže i zde, může se sezona definitivně odpískat.
Hamilton čeká, Ferrari kalkuluje
Pro Hamiltona je to zlomový víkend. Od začátku sezony bojuje s adaptací na nový vůz, v Imole si sice polepšil z 12. místa až na 4., ale v Monaku ztratil přes 48 sekund na týmového kolegu.
„Potřebuju, aby tohle auto konečně dělalo, co chci,“ řekl nedávno. V Barceloně to může být poprvé, kdy Ferrari nabídne Hamiltonovi opravdu konkurenceschopný balíček.
Kouzlo uliček v DNA. Leclerc rozjel show a dal vzpomenout na Schumachera