- Jan Matas ,
- 12. 05. 2025
Ztráta tempa, klesající důvěra a tým, který přiznává, že klíčový problém možná nikdy zcela nevyřeší. Max Verstappen sice sbírá body, ale ne tak, jak by potřeboval, aby mohl obhájit titul. A jeho frustrace tako logicky narůstá.
Třetí místo v šampionátu. Tři závody bez pódia. A téměř čtyřicetisekundová ztráta na vítěze v Miami. To není Verstappen, jak ho známe. Přitom startoval z pole position. Ale pak přišly zatáčky. A ztráty.
Helmut Marko během tiskové konference přiznal: „Na každém kole jsme ztráceli sedm až deset desetin. A to hlavně kvůli problémům s vyvážením v zatáčkách.“
Verstappen musel v Miami opět zkousnout porážku. Čtvrté místo, o které přišel podcutem od Russella, jen podtrhlo jeho bezmoc. A Red Bull začíná vypadat jako tým, který ví, co je špatně, ale neví, co s tím.
Inženýři: Oprava? Možná nikdy
Hlavní inženýr Paul Monaghan popsal situaci s RB21 upřímněji než kdy dřív.
„Není na to jedno univerzální řešení. Možná ten problém nikdy úplně nezmizí. Můžeme ho jen zmírnit,“ řekl pro Auto Motor und Sport.
A jak dlouho tohle bude Verstappen ještě snášet?
Verstappen letos posbíral 99 ze 105 týmových bodů. Sám tahá Red Bull na zádech, ale pokud se vývoj RB21 neposune dál, nebude to stačit. Piastri už má na Verstappena náskok 32 bodů, Norris 16. A nálada v Milton Keynes se mění.
„Stále máme co opravovat,“ připomněl Verstappen už po kvalifikaci v Japonsku. A přestože jeho talent dovedl auto na pole position, závod odhalil staré slabiny.
Zatímco konkurence jde vpřed, Red Bull se točí v kruhu. A Max začíná přemýšlet, jestli není čas tlačit na změnu. Možná i zvenčí.
Co čekat dál?
Nadcházející závody ukážou, zda Red Bull dokáže svůj problém zkrotit. Ale pokud ne, bude se muset začít řešit víc než jen technika. Bude se řešit vztah. Vztah mezi jezdcem a týmem, který mu přestal dávat to, co dřív – náskok.
Alpine zvažuje Péreze. Cadillac je tím pádem přiblížen Bottasovi