- Jan Matas ,
- 31. 03. 2025
Max Verstappen čelí výzvě, kterou v posledních letech téměř neznal – jeho Red Bull přestává stačit. Tři závody, dvě porážky od McLarenu a čtvrté místo v Číně vyvolaly v týmu mimořádnou aktivitu.
Nejautentičtější film o F1 všech dob? Hamilton byl omráčen rychlostí i talentem Pitta
Nespokojenost stoupá a Red Bull svolává mimořádné setkání, kde bude chtít rozklíčovat, proč monopost RB21 přestává fungovat.
Na první pohled to může působit jako náhlý výpadek formy, ale ve skutečnosti jde o něco hlubšího – systémový problém, který může ohrozit Verstappenovu nadvládu.
Po závodě v Šanghaji, kde se Verstappen musel sklonit před tempem Oscar Piastriho, se nizozemský šampion netajil frustrací: „Těžko říct, kde hledat řešení, když nemáte jasnou představu, co je špatně,“ přiznal pro Sky Sports F1. „Čas běží. Máme 10 dní a musíme doufat, že v nich odhalíme víc,“ doplnil.
Tento neobvyklý tón nejistoty podtrhuje rozsah problémů. A Red Bull na nic nečeká. V následujících dnech se Max Verstappen osobně dostaví do továrny v Milton Keynes, aby s klíčovými inženýry analyzoval, proč se jejich stroj stává snadnou kořistí pro rozjeté McLareny.
Helmut Marko potvrdil, že schůzka má zásadní význam. „Max přijede, abychom spolu s techniky odhalili slabiny našeho vozu. Je jasné, že ztrácíme půdu pod nohama a musíme najít způsob, jak se z toho dostat.“
Situaci navíc komplikuje fakt, že RB21 funguje rozdílně na různých okruzích a pneumatikách. Výkon není konzistentní, což Verstappen pocítil v závěrečných kolech GP Číny, kdy nebyl schopen udržet tempo s McLarenem. A Lando Norris s Oscarem Piastrim? Ti si zatím užívají život na opačné straně spektra, což znamená na špici.