pátek, 31. 10. 2025
Posedlý dokonalostí. Evenepoel dřel 15 hodin v tunelu pro jedinou sekundu

Posedlý dokonalostí. Evenepoel dřel 15 hodin v tunelu pro jedinou sekundu

Mistr světa v časovce Remco Evenepoel se zavřel na patnáct hodin do aerodynamického tunelu v Kalifornii. Zatímco jeho rivalové odpočívají, on ladí detaily pro útok na Tour de France 2026. Je posedlý dokonalostí.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 31. 10. 2025
  • , zdroj fotky: Profimedia

Maratonská směna v tunelu

Konec sezony pro mnohé znamená odpočinek. Pro Remca Evenepoela to však neplatí. Belgický fenomén se okamžitě po sezoně přesunul do kalifornské centrály společnosti Specialized v Morgan Hill, kde podstoupil testování, jež si nezadá s přípravou týmů Formule 1.

Podle deníku Het Nieuwsblad dorazil Evenepoel s celým patnáctičlenným doprovodem svého nového týmu Red Bull–Bora–Hansgrohe. Cíl? Dva dny a patnáct hodin intenzivní práce v aerodynamickém tunelu.

Zástupce společnosti Specialized Leo Menville popsal, jak intenzivní testování bylo. „V pondělí a úterý strávil v tunelu celkem patnáct hodin, ladil pouze pozici na časovkářském kole,“ vysvětlil Menville. „Chodil sem už v sedm ráno a končil kolem šesté večer.“

Preciznost jezdce Formule 1

Tato úroveň nasazení u trojnásobného mistra světa v časovce, jenž většinu soubojů s chronometrem vyhrává s velkým náskokem, je ohromující. „Jeho oddanost a smysl pro detail jsou neuvěřitelné,“ pravil Menville s obdivem. „Mohl by si klidně říct, že už nemá co ladit, ale on dělá pravý opak. Je precizní jako jezdec Formule 1.“

Podle Menvilla je Evenepoel v kalifornské centrále častým hostem. „Remco je u nás tak často, že už ani nevím, jestli to byla jeho pátá, nebo šestá návštěva,“ poznamenal. „Nemyslím, že by kterýkoli jiný jezdec navštívil naši centrálu tolikrát. Náš vztah už je daleko za hranicemi sponzorské smlouvy.“

Útok na Tour de France

Třebaže detaily testování zůstávají tajné, Menville naznačil, že právě při těchto sezeních vznikají nové inovace, jako třeba nové hledí přilby. „Remco je skvělý ve poskytování zpětné vazby, ale zároveň plně důvěřuje našim inženýrům,“ dodal.

Ačkoli trasa Tour de France 2026 nabízí pouze jedinou individuální časovku, Evenepoel nenechává nic náhodě. Právě tyto drobné detaily a aerodynamické zisky mohou v třítýdenním boji rozhodovat o vteřinách, jež v konečném součtu znamenají rozdíl mezi žlutým dresem a zklamáním.

Zatímco se tedy spekuluje, zda jeho největší rival Tadej Pogačar na Tour vůbec dorazí, Remco Evenepoel už v tichosti kalifornského tunelu brousí zbraně na svůj útok.

Talent Del Toro rozjel sezonu 2026 dvojitým triumfem na domácí půdě: Myslím, že jsem poznal 98 % davu

další zajímavé články