- Aleš Karafiát ,
- 12. 09. 2025
Dalším závodem, kterého se na počátku září účastnila stáj ATT Investments, byl Tour of Istanbul. Z tureckého podniku vytěžila sestava elitního českého týmu dalších 11 UCI bodů.
V současnosti nejlepší česká cyklistická stáj ATT Investments pokračuje v září ve svém nabitém programu, který ji má vynést do role evropské jedničky. I díky spolupráci se společností ATT Investments si mohla pro letošní závodní kalendář naplánovat spoustu podniků. Jedním z nich, který se jel v nedávné minulosti, byl Tour of Istanbul.
Také v Turecku se na závodě UCI kategorie 2.1 sešla nabitá konkurence. Dohromady zde startovalo 16 týmů, z nichž tři dosahují úrovně ProTeams, jedenáct se pyšní nálepkou Continentals a toto silné složení ještě doplnily dva národní výběry. Každý tým mohl do závodu přihlásit osm jezdců.
Etapový závod obsahoval prolog v podobě jízdy na čas jednotlivců a pokračoval třemi klasickými etapami. Pořadatelům se během závodních dní nevyhnuly ani problémy, druhou etapu totiž narušil vydatný déšť a protože silnice byla rázem nebezpečně kluzké, větší část etapy byla nakonec neutralizována.
Ve všech třep etapách se odehrával zajímavý souboj a rozhodovalo se až v závěrečném sprintu. Tam měly navrch ty nejsilnější týmy, které v Turecku startovaly - belgické Lotto, francouzský Total Energies a italský Polti VisitMalta. Borci z ATT Investments na tom byli taktéž velmi slušně. Martinu Voltrovi patřilo v prologu 9. místo a v úvodní etapě bral Filip Řeha 9. místo.
„TotalEnergies a Polti chtěly, aby to takto dojelo do cíle, takže tahaly. Navíc bylo velké dusno, což myslím řadě lidí nevyhovovalo. Uvidíme jak zítra. TotalEnergies mají druhého a třetího v pořadí, vypadá to, že tu mají nejsilnější tým, takže s tím budou chtít nejspíš ještě něco udělat,“ hodnotil etapu Filip Řeha.
Řehovi se dařilo i ve druhé etapě, v níž skončil šestý. „Po kopci se sjíždělo stále po kluzkých silnicích do cíle, v němž šlo "jen" o umístění v etapě. I tak ale část pelotonu závodila, vpředu byl odjetý borec, který na kruháči asi 1,5 km před cílem spadl, takže si to rozdali sprinteři,“ přiblížil Řeha.
V poslední etapě už jezdci z ATT skončilo mimo elitní desítku. Matyáš Fiala si dojel pro 11. příčku a o dvě pozice za ním se umístil Jan Bittner. A jak se tyto výsledky promítly do konečného zúčtování. Filip Řeha obsadil v konečném pořadí 13. příčku a na týmové konto přispěl pěti UCI body. Po třech bodech pak přidali celkově 19. Martin Voltr s 23. Danielem Turkem. V kategorii do 23 let o sobě pro změnu dali vědět Alberto Monti a Matyáš Fiala, kteří skončili na pátém, respektive šestém místě. A co se týče týmové soutěže, z conti úrovně předčil ATT pouze belgický Tarteletto – Isorex. Pro českou jedničku z toho byla konečná 5. příčka.