sobota, 15. 03. 2025
Od modrého kruhu k modernímu designu: Liberec startuje nový příběh s novou identitou

Od modrého kruhu k modernímu designu: Liberec startuje nový příběh s novou identitou

Světla reflektorů míří na led, publikum zadržuje dech a Bílí Tygři vjíždějí na scénu ve zbrusu novém dresu. Po pětadvaceti letech přichází liberecký klub s kompletní proměnou vizuální identity. Tvář tygra se mění, srdce ale zůstává stejné.


  • autor: Petr Zajíc
  • , vydáno: 08. 03. 2025
  • , zdroj fotky: Bílí Tygři Liberec

Od modrého kruhu ke zjednodušené síle

Dlouho to vypadalo, že liberecký tygr z modrého kruhu se stane nesmrtelným symbolem. Vždyť 25 let byl spojován s rostoucími úspěchy hokejového klubu – počínaje postupem do extraligy v roce 2002, přes legendární titul v sezoně 2015/16, až po další cenné kovy. Jenže časy se mění. Bílí Tygři vycítili, že potřebují modernější, účinnější a digitálně přívětivější tvář.

„Po dlouhé diskuzi uvnitř klubu vznikla shoda na tom posunout naši značku na novou a moderní úroveň,“ prohlásil prezident klubu Petr Syrovátko a dodal, že respektuje nostalgii fanoušků, ale zároveň věří, že si novou podobu brzo oblíbí.

Tradice zůstává, ale budoucnost chce víc

Strach, že tygr úplně zmizí, není na místě. Motiv „bílého tygra” v názvu klubu zůstává – jde jen o to obléknout ho do 21. století. „Zůstáváme u bílé a dvou odstínů modré. Přidáváme ale šedou pro větší variabilitu,“ vysvětluje viceprezident klubu Lukáš Přinda v tiskové zprávě. To vše s vědomím, že i když zoo v Liberci ukončí chov bílých tygrů, hokejový symbol z města určitě nezmizí.

Go4Gold, Sparta a světový šampionát: osvědčená jména za novým logem

Aby se uskutečnil rebranding s působivým a funkčním designem, Bílí Tygři oslovili zkušený tým z Go4Gold. Tahle agentura už stála u nového loga pražské Sparty, Českého hokeje a účastnila se i příprav audiovizuální prezentace světového hokejového šampionátu v Praze a Ostravě.

„Novou identitu jsme vyvíjeli více než rok. Vzali jsme klíčové atributy staré značky a převedli je do nového, uceleného systému,“ poodhaluje kreativní ředitel Tadeáš Drahorád. Samotnou podobu tygra navrhl Radek Kostka, art directorem byl Vít Beránek.

Dvojice modrých odstínů a jedna šedá navíc

Kromě samotného loga doznalo změny i písmo, jehož autorem je Šimon Matějka. A aby se značka nestala monotónní, přibyl do arzenálu i monogram „BT“ – vhodný třeba pro drobné merchandise prvky, sociální sítě nebo minimalistické aplikace. „Tímhle získáváme širší paletu stylů, ale zároveň zůstáváme věrní naší historii,“ vysvětluje Přinda.

Kroky k rebrandingu: Od arény po týmový autobus

Celý proces rebrandingu začne naostro 1. května, ale už nyní fanoušky čeká „první ochutnávka” – v neděli, při derby proti Mladé Boleslavi vyjedou Tygři v dresech s novým logem. Postupně se promění všechny zákoutí Bílých Tygrů: Home Credit Arena, fanshop, merchandising, týmový autobus nebo digitální prostředí.

„Chceme, aby si veřejnost zvykla, proto o změně mluvíme už teď. A taky potřebujeme čas na redesign, který není jen o logu, ale o celkovém stylu klubové prezentace,“ připomíná Přinda.

Takže pokud se chystáte do libereckého „hokejového chrámu“ nebo jen plánujete procházet klubové sociální sítě, připravte se na nový vizuální zážitek. Starého tygra nahradil moderní šelmí design, který má ambici vystihnout říz, dravost a hrdost Bílých Tygrů, a přitom držet krok s dynamickou dobou.

 

další zajímavé články