pondělí, 30. 12. 2024
Náš marketing jednou změní fotbalový trh a vejde do učebnic, říká šéf Ústí. Snaha o postup do 2. ligy ho letos stojí 12 milionů

Náš marketing jednou změní fotbalový trh a vejde do učebnic, říká šéf Ústí. Snaha o postup do 2. ligy ho letos stojí 12 milionů

Účastník ČFL z Ústí nad Labem zažívá nevídané oživení. Klub FK Viagem se pod vedením Přemysla Kubáně, podnikatele z Prahy, po letech sportovní stagnace nadechl k ambiciózní cestě za návratem do druhé ligy. 


  • autor: Jan Matas
  • , vydáno: 20. 12. 2024
  • , zdroj fotky: FK Viagem Ústí nad Labem

Sparta mění pravidla hry, Strahov bude pro hvězdy a ženy s béčkem dostanou svůj vlastní chrám

Vedle sportovních úspěchů ale klub vzbuzuje pozornost také díky kontroverznímu marketingu, který rozděluje fanoušky. Přemysl Kubáň, muž, který stojí za proměnou klubu, se v otevřeném rozhovoru pro server ustecky.denik.cz rozpovídal nejen o své vizi, ale i o bouřlivých reakcích na jeho nekonvenční přístup.

Marketing, co přitahuje pozornost

Kubáňovo jméno budí emoce. Na jedné straně je FK Viagem první v tabulce ČFL s devítibodovým náskokem a bez obdrženého gólu doma. Na straně druhé ale klub čelí kritice za svůj „cirkusový“ marketing. Kubáň to však vnímá jako součást promyšlené strategie: „Náš marketing není žádný Clash of the Stars, to je lichá představa. Jsme spíš něco jako Oktagon – kombinujeme příběhy, humor a sportovní složku. Pokud se to někomu nelíbí, nemusí to sledovat. Ale reálně naše aktivity zasahují významnou část populace, o klubu se píše široko daleko.“

Podle Kubáně není důležité, co si myslí kritici bez představivosti. „Náš marketing jednou změní fotbalový trh. Jednou o tom budou psát v učebnicích,“ říká sebevědomě. Jeho cílem je přitáhnout k fotbalu i lidi, kteří ho běžně nesledují. „Hráči kopou ve třetí lize, neoperují děti. Nemají být z čeho pod tlakem,“ dodává Kubáň k námitkám, že mediální pozornost může ovlivnit výkony týmu.

Prostituce jako benefit? Už ne

Kontroverzní pověst si však Kubáň nevysloužil jen díky marketingu. Internetem kolují historky o benefitech, které jeho firma Viagem nabízela zaměstnancům. Mezi nimi i možnost využití placených společnic. „Ten benefit skutečně existoval, ale byl využíván minimálně, spíš nám narušoval nábor pracovníků. Proto jsme ho zrušili,“ vysvětluje.

Dnes firma sází na jiný přístup – oblíbené jsou například pravidelné paintballové akce pro zaměstnance nebo VIP vstupy na zápasy FK Viagem. „Fotbal spojuje lidi, včetně našich kolegů. To je důležitější než staré historky o prostitutkách,“ zdůrazňuje Kubáň.

Cesta za postupem do druhé ligy

Sportovní úspěchy FK Viagem by však nebyly možné bez masivní finanční injekce ze strany majitele. „Letos mě snaha o postup do druhé ligy stojí 12 milionů korun. Pokud si někdo myslí, že je to málo, ať mi ukáže jiného blázna, který tam pošle víc,“ říká Kubáň. Klub se podle něj připravuje nejen na druhou ligu, ale i na potenciální výhled do nejvyšší soutěže.

Kubáň přitom zdůrazňuje, že bez podpory města by se do fotbalového Ústí nepustil. „Pokud by byla podpora města nulová, Viagem by už jen z principu ukončil jakékoliv angažmá v ústeckém sportu,“ říká. Letos klub obdržel od města 3,2 milionu na áčko a 4,6 milionu na mládež. „Jsme vděční, ale podpora fotbalu by měla být vyšší. Jsme krajské město a fotbal je klíčovým sportem, který ho reprezentuje,“ dodává.

Pohled do budoucna

Přemysl Kubáň je mužem, který rozděluje názory. Pro jedny je vizionář, který oživuje fotbalové Ústí a přináší nové nápady. Pro druhé kontroverzní postava, která budí pozornost neortodoxními metodami. Jedno je však jisté – FK Viagem a jeho příběh bude i nadále lákat nejen fotbalové fanoušky.

„Ústí bylo před naším příchodem skutečným bizárem. Krajské město bojovalo o sestup ve třetí lize. Teď jsme první, máme čisté konto doma, a o klubu se mluví. To není náhoda, ale výsledek práce a strategie,“ uzavírá Kubáň. 

další zajímavé články