- David Hebi ,
- 15. 04. 2025
Emma Raducanu, hvězda britského tenisu a někdejší zázračná vítězka US Open, dostala podle britských médií stopku od mobilního giganta Vodafone. Firma se údajně rozhodla ukončit spolupráci, která tenistce ročně sypala kolem 3 milionů liber. Ačkoli by se nabízelo, že důvodem jsou její nestabilní výkony na okruhu, ve skutečnosti za rozchodem stojí peníze – Raducanu prý požadovala příliš vysoké částky. „Byla příliš drahá,“ uvádí Daily Mail.
Emma podepsala lukrativní smlouvu s Vodafonem krátce po svém senzačním triumfu v New Yorku v roce 2021. Tehdy jako neznámá kvalifikantka šokovala tenisový svět a stala se první hráčkou v Open éře, která vyhrála grandslam z kvalifikace. Její vítězství ji okamžitě katapultovalo mezi světové celebrity – získala ocenění BBC Sports Personality of the Year a stala se tváří řady prémiových značek.
Jenže další titul na WTA Tour zatím nepřišel a kritici začali být hlasitější. Už minulý rok varoval sportovní ekonom Dr. Rob Wilson, že pokud Raducanu nezačne pravidelně vyhrávat a probojovávat se do pozdějších fází turnajů, může její portfolio reklamních smluv počítat trhliny. „Musí začít vyhrávat zápasy,“ řekl tehdy jasně.
Obavy se tenkrát týkaly i spolupráce s Porsche, ta však nakonec zůstala v platnosti. Vodafone už ale ne. Přesto to není tak, že by Raducanu ztrácela podporu kvůli výkonům – naopak, nedávno se jí podařil solidní comeback, když se vyšvihla zpět do světové padesátky a zazářila na Miami Open, kde došla až do čtvrtfinále.
Stojí za zmínku, že Raducanu prošla náročným obdobím, kdy musela podstoupit trojitou operaci a její kariéra se na čas zastavila. Přesto za posledních dvanáct měsíců dokázala porazit tři hráčky z elitní desítky – forma se jí tedy rozhodně nevyhýbá.
Navzdory konci s Vodafonem má Raducanu pořád silné portfolio značek. Zůstává ambasadorkou Dioru a Tiffany & Co, odkud jí ročně přiteče zhruba 2 miliony liber. Dalšími partnery jsou Evian, HSBC, British Airways, Nike a Wilson. Od sportovních značek inkasuje kolem 100 tisíc liber ročně a ještě k tomu veškerou výbavu zdarma.
V roce 2024 patřila mezi sedm nejlépe placených sportovkyň planety – podle portálu Sportico vydělala 9 milionů liber na reklamách a celkově 11 milionů.