- Jan Matas ,
- 21. 02. 2025
Spoluzakladatel Oktagonu Pavol Neruda odhalil překvapivé plány, v nichž se mluví o miliardách eur, Netflixu, expanzi do Evropy i potenciální spolupráci s šejky.
Přesuňme se v čase do prosince 2016. Tehdy se zrodil Oktagon 1, první turnaj dvojice zakladatelů Pavol Neruda – Ondřej Novotný. Uběhlo necelých devět let a organizace nejen že vyprodává haly v Česku a na Slovensku, ale získává stále větší renomé i v Německu, kde loni trhla evropský divácký rekord na MMA akci.
„Firma musí růst správným tempem. Neustále přemýšlíme, jak dál, a zároveň se nesmíme ukousnout příliš velké sousto. Anglie nám připomněla, že úspěch vyžaduje soustředěnost,“ rekapituluje Pavol Neruda.
RTL jako odrazový můstek: „Tři roky na masový růst“
Jedním z klíčových trhů je právě Německo, kde se Oktagonu podařilo uzavřít smlouvu s RTL.
„Dohoda je na tři roky a může nás dostat k milionům diváků. Pak už může přijít sto-, dvěstě- i třistamilionová smlouva v eurech. Zní to šíleně, ale oni v Německu platí půlmiliardy za házenou…,“ usmívá se Neruda.
Není to prý jen o penězích, ale také o „razítku“, kdy smlouva s RTL legitimizuje MMA v očích německé veřejnosti.
Velký úspěch Oktagonu láká i soupeře. Neruda zmiňuje polskou stálici KSW, která prý vede se žlutočernou organizací osobní válku. V Česku a na Slovensku pak roste i RFA. A nelze zapomínat na mezinárodní projekt GFL, byť zatím působí trochu nejistě.
„Začne se to valit, jsme na to připraveni. Tohle jsme se už naučili v Čechách a na Slovensku. Přijde XFN, RFA. Čím jsme větší, tím je větší i rival. V dnešním světě to je asi KSW, které proti nám brojí, my si ho nějak nevšímáme. Možná GFL, to je projekt s obrovským otazníkem. Pokud za tím není někdo, kdo má dvě miliardy dolarů během čtyř let, tak nemohou přežít,“ vysvětlil Neruda pro web kaocko.
Cesta do zahraničí: Emirátům zatím ne, Francii ano?
Expanze však není jen o Německu. Francie by byla skvělá, i když tamní scéna je specifická. Španělsko taky vzrušuje fantazii, ale chybějí tam hvězdy. A co milované Emirátky?
„Čas od času nás někdo osloví. Ale nejsme globální značka jako UFC. Přitáhnout osm tisíc místních diváků by bylo strašně těžké. Kdyby šejk hodil kufr peněz, možná by to šlo, ale jinak je to složité.“
„Chceme, aby lidi žili Oktagonem ve svém městě,“ říká Neruda, jehož snem by bylo dostat Oktagon mezi světovou elitu, až by hodnota firmy dosahovala miliardových čísel (v eurech). „Znamenalo by to, že bojovníci i zaměstnanci budou dokonale zaplaceni a náš sport se stane fenoménem.“
„Není to jen o tom, že nám jednou někdo přijde a koupí nás. Klíčové je najít partnera, který pomůže značce růst,“ dodává. Kdyby se objevil gigant schopný Oktagon posunout výš, Neruda by byl otevřený diskusím.
Tak to vypadá, že Oktagon míří… kam jen ho vítr (a peníze) donesou. Je to příběh o cestě od domácího trhu k mezinárodní dominanci, s možným kulervoucím kontraktem u Netflixu či HBO Max, a ambicemi budovat MMA bar, show, brand po celé Evropě. Pokud tahle pohádka dopadne, může mít organizace za pár let cenu o jedné miliardě v eurech. A to by byl na devítiletou cestu zcela impozantní výkon.