- Jindřich Krast ,
- 23. 07. 2025
Digitální revoluce v Edenu! Slavia se jako první český klub dostala do herního fenoménu Roblox, který denně hrají miliony dětí. Dresy teď nenosí jen hráči A-týmu, ale i postavičky v oblíbené online hře.
„Ve Slavii sledujeme trendy a chceme být přirozenou součástí digitálního světa, ve kterém se naši mladí fanoušci pohybují,“ vysvětlil Jakub Splavec, šéf strategické komunikace klubu. „Proto jsme se rozhodli vstoupit na oficiální Roblox marketplace.“
Globálně má Roblox přes 380 milionů hráčů měsíčně, z toho v Česku až 200 tisíc. Hráči v něm tvoří vlastní světy, hrají, komunikují a nyní i fandí – sešívaně. Slavia se zařadila po bok gigantů jako Manchester United, Ajax Amsterdam nebo an-Nasr, kteří už ve virtuálním světě mají své místo.
„Je to takový dárek pro nejmladší generaci slávistů,“ pokračuje Splavec. „Další digitální projekty pro mladé sportovce chystáme a představíme je na začátku školního roku.“
Nejde o první herní výlet červenobílých. Už před nedávným přátelákem s Drážďany připravila Slavia v zóně u stadionu herní koutek s Kingdom Come: Deliverance 2. Tam si fanoušci mohli zahrát na PlayStationu nebo se pustit do šermu s protivníkem v kostýmu. Nyní však klub cílí ještě níž – přímo na ty nejmladší.