- Petr Zajíc ,
- 27. 12. 2024
Tak tohle se bavorskému fotbalovému klubu ani za mák nepovedlo. Na úterní tiskové konferenci představovalo vedení Bayernu Mnichov novou posilu z Dortmundu Maria Götzeho, ale trhlo si při tom pořádnou ostudu.
Za totality se tomu na vojně říkávalo „ústrojová nekázeň,“ dnes zavádí firmy „dress code.“ A Götze by se s týmem manažerů a mluvčích měl přihlásit na první lekce. Proč?
Milý Mario totiž přišel na tiskovku v bílém tričku s nápisem Nike a tradiční fajkou na hrudi. Přitom každé malé dítě v Německu ví, že Bayern odjakživa obléká firma Adidas, která je s 9 procenty i akcionářem klubu. Při představení Götzeho tak cvakaly fotoaparáty ostošest, ale Bayern by tyhle fotky nejraději stopil.
Bayern si následně nasypal popel na hlavu a omluvil se všem, zejména Adidasu, kde tato akce vyvolala bouřlivé reakce. „Takové záběry nás nemile překvapily. Co se stalo, je podle smlouvy nepřípustné a žádáme od Bayernu vysvětlení,“ řekl televizní stanici Eurosport mluvčí Adidasu Oliver Bruggen. „Kolem představení Maria byl neuvěřitelný shon a nikdo si toho nevšiml. Ujišťuji jménem klubu firmu Adidas, že nic podobného se nebude opakovat,“ omlouval se za klub ředitel komunikace Markus Horwick.